Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman
Penulisan ini berkisarkan kepada tahap kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran yang terdapat di dalam pusat membeli belah Jusco Bukit Raja Klang. Secara umumnya hasil kajian kajian terdahulu, dapat disimpulkan bahawa faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan kompleks membeli belah ialah lokas...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/1/MOHD%20RAIMIE%20SUFFIAN%20BIN%20ABD%20RAHMAN%2010_24.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uitm-ir.7439 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uitm-ir.74392022-05-25T00:35:47Z Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman 2010 Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian Penulisan ini berkisarkan kepada tahap kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran yang terdapat di dalam pusat membeli belah Jusco Bukit Raja Klang. Secara umumnya hasil kajian kajian terdahulu, dapat disimpulkan bahawa faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan kompleks membeli belah ialah lokasi, tataatur penyewa campuran dan rekabentuk bangunan, promosi pemasaran, nilai sewaan, pengurusan harta kompleks beli - belah yang baik, dan harga jualan. Faktor-faktor ini juga sedikit sebanyak memberi satu langkah yang terbaik dalam pembaharuan pusat membeli belah pada masa kini. Dalam masa yang sama, perkara yang paling penting dalam sesebuah pusat membeli belah adalah kepuasan pengunjung. Tujuan utama projek ini adalah untuk mengkaji kesan kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran dari segi kepelbagaian barangan, susunaturdan rekabentuk kedai. Susunan penyewa campuran yang tidak teratur boleh merosakkan kompleks membeli-belah. Selain itu, kekurangan dari segi kepelbagaian barangan dan rekabentuk kedai yang kurang menarik juga akan mencacatkan pusat membeli belah. Langkah- langkah yang sewajarnya perlu dilakukan oleh pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja dalam menangani masalah penyewa campuran untuk memuaskan pengunjung. Penulis berharap kajian ini dapat merungkai tahap kepuasan pengunjung terhadap penyewa campuran dan tindakan pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja bagi menagani masalah ini untuk kebaikkan masa akan datang. 2010 Thesis https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/ https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/1/MOHD%20RAIMIE%20SUFFIAN%20BIN%20ABD%20RAHMAN%2010_24.pdf text en public degree Universiti Teknologi MARA Jabatan Pengurusan Hartanah, Fakulti Senibina, Perancnagan dan Ukur, UiTM |
institution |
Universiti Teknologi MARA |
collection |
UiTM Institutional Repository |
language |
English |
description |
Penulisan ini berkisarkan kepada tahap kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran yang terdapat di dalam pusat membeli belah Jusco Bukit Raja Klang. Secara umumnya hasil kajian kajian terdahulu, dapat disimpulkan bahawa faktor-faktor yang menyumbang kepada kejayaan kompleks membeli belah ialah lokasi, tataatur penyewa campuran dan rekabentuk bangunan, promosi pemasaran, nilai sewaan, pengurusan harta kompleks beli - belah yang baik, dan harga jualan. Faktor-faktor ini juga sedikit sebanyak memberi satu langkah yang terbaik dalam pembaharuan pusat membeli belah pada masa kini. Dalam masa yang sama, perkara yang paling penting dalam sesebuah pusat membeli belah adalah kepuasan pengunjung. Tujuan utama projek ini adalah untuk mengkaji kesan kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran dari segi kepelbagaian barangan, susunaturdan rekabentuk kedai. Susunan penyewa campuran yang tidak teratur boleh merosakkan kompleks membeli-belah. Selain itu, kekurangan dari segi kepelbagaian barangan dan rekabentuk kedai yang kurang menarik juga akan mencacatkan pusat membeli belah. Langkah- langkah yang sewajarnya perlu dilakukan oleh pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja dalam menangani masalah penyewa campuran untuk memuaskan pengunjung. Penulis berharap kajian ini dapat merungkai tahap kepuasan pengunjung terhadap penyewa campuran dan tindakan pihak pengurusan pusat membeli belah JUSCO Bukit Raja bagi menagani masalah ini untuk kebaikkan masa akan datang. |
format |
Thesis |
qualification_level |
Bachelor degree |
author |
Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian |
spellingShingle |
Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman |
author_facet |
Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian |
author_sort |
Abd Rahman, Mohd Raimie Suffian |
title |
Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman |
title_short |
Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman |
title_full |
Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman |
title_fullStr |
Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman |
title_full_unstemmed |
Kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. Kajian kes : JUSCO Bukit Raja Klang / Mohd Raimie Suffian Abd Rahman |
title_sort |
kajian kepuasan pembeli terhadap penyewa campuran di pusat membeli belah. kajian kes : jusco bukit raja klang / mohd raimie suffian abd rahman |
granting_institution |
Universiti Teknologi MARA |
granting_department |
Jabatan Pengurusan Hartanah, Fakulti Senibina, Perancnagan dan Ukur, UiTM |
publishDate |
2010 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/7439/1/MOHD%20RAIMIE%20SUFFIAN%20BIN%20ABD%20RAHMAN%2010_24.pdf |
_version_ |
1783733140848640000 |