Penggunaan Geometer's Sketchpad (GSP) dalam pengajaran dan pembelajaran Matematik tambahan tajuk fungsi kuadratik
Kajian ini adalah mengenai kesan penggunaan Geometer's Sketchpad (GSP) terhadap pencapaian akademik murid dalam Matematik Tambahan tajuk Fungsi Kuadratik. Seramai 32 orang murid di salah sebuah sekolah menengah di kawasan luar bandar negeri Sabah terlibat dalam kajian ini. Pendekatan yang digu...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | Thesis |
语言: | English |
出版: |
2013
|
主题: | |
在线阅读: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/11801/1/Copy_of_mt0000000606.pdf |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | Kajian ini adalah mengenai kesan penggunaan Geometer's Sketchpad (GSP) terhadap pencapaian akademik murid dalam Matematik Tambahan tajuk Fungsi Kuadratik. Seramai 32 orang murid di salah sebuah sekolah menengah di kawasan
luar bandar negeri Sabah terlibat dalam kajian ini. Pendekatan yang digunakan ialah pendekatan causal comparison di mana teknik pengajaran dan pembelajaran menggunakan GSP diaplikasikan kepada murid yang terlibat dan data yang
diperolehi dianalisis dengan ujlan-t untuk melihat keberkesanan penggunaan GSP. Hasil kajlan menunjukkan terdapat perbezaan skor min yang signifikan dalam pencapaian akademik sebelum dan selepas didedahkan kepada penggunaan GSP. Oleh itu, penggunaan alat bantu mengajar seperti GSP adalah dicadangkan untuk proses pengajaran dan pembelajaran Matematik Tambahan. Diharapkan dapatan kajian ini dapat menggalakkan lebih ramai pendidik berusaha meningkatkan
penggunaan alat bantu mengajar di dalam proses pengajaran dan pembelajaran. |
---|