Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu

Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenal pasti hubungan di antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) di sekolahsekolah di daerah Kota Marudu. Seramai 200 orang responden telah dipilih secara rawak. Terdapat 3 persoalan kajian dikemukakan oleh pengkaji....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: George Jod Bungas
Format: Thesis
Language:English
English
Published: 2013
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/1/24%20PAGES.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/2/FULLTEXT.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-ums-ep.36751
record_format uketd_dc
spelling my-ums-ep.367512023-09-14T01:56:41Z Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu 2013 George Jod Bungas LB2801-3095 School administration and organization Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenal pasti hubungan di antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) di sekolahsekolah di daerah Kota Marudu. Seramai 200 orang responden telah dipilih secara rawak. Terdapat 3 persoalan kajian dikemukakan oleh pengkaji. Data kajian dianalisis menggunakan Perisian Statistical Packages For the Social Science (SPSS) For Windows (Version 20.0) berbentuk statistik deskriptif iaitu peratusan, kekerapan, sisihan piawai dan min serta statistik inferensi iaitu Ujian-t dan Anova Satu Hala. Pengkaji telah berjaya menjawab kesemua objektif kajian yang dikemukakan. Antara objektif kajian yang dikemukakan termasuklah mengenalpasti perbezaan skor min yang signifikan persepsi guru selepas pelaksanaan SPKS di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu berdasarkan jantina dan kelayakan akademik, mengenalpasti perbezaan skor min yang signifikan kesan pelaksanaan SPKS terhadap guru di daerah Kata Marudu berdasarkan jantina dan kelayakan akademik serta mengenalpasti hubungan yang signifikan di antara persepsi guru dengan kesan pelaksanaan SPKS terhadap guru-guru di daerah Kata Marudu. Dapatan kajian ini dijangka akan memberi manfaat kepada pengkaji, sekolah dan kepada pihak yang berkenaan termasuk Kementerian Pelajaran Malaysia. 2013 Thesis https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/ https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/1/24%20PAGES.pdf text en public https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/2/FULLTEXT.pdf text en validuser masters Universiti Malaysia Sabah School of Education and Social Development
institution Universiti Malaysia Sabah
collection UMS Institutional Repository
language English
English
topic LB2801-3095 School administration and organization
spellingShingle LB2801-3095 School administration and organization
George Jod Bungas
Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
description Kajian ini adalah bertujuan untuk mengenal pasti hubungan di antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan Sistem Pengurusan Kualiti Sekolah (SPKS) di sekolahsekolah di daerah Kota Marudu. Seramai 200 orang responden telah dipilih secara rawak. Terdapat 3 persoalan kajian dikemukakan oleh pengkaji. Data kajian dianalisis menggunakan Perisian Statistical Packages For the Social Science (SPSS) For Windows (Version 20.0) berbentuk statistik deskriptif iaitu peratusan, kekerapan, sisihan piawai dan min serta statistik inferensi iaitu Ujian-t dan Anova Satu Hala. Pengkaji telah berjaya menjawab kesemua objektif kajian yang dikemukakan. Antara objektif kajian yang dikemukakan termasuklah mengenalpasti perbezaan skor min yang signifikan persepsi guru selepas pelaksanaan SPKS di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu berdasarkan jantina dan kelayakan akademik, mengenalpasti perbezaan skor min yang signifikan kesan pelaksanaan SPKS terhadap guru di daerah Kata Marudu berdasarkan jantina dan kelayakan akademik serta mengenalpasti hubungan yang signifikan di antara persepsi guru dengan kesan pelaksanaan SPKS terhadap guru-guru di daerah Kata Marudu. Dapatan kajian ini dijangka akan memberi manfaat kepada pengkaji, sekolah dan kepada pihak yang berkenaan termasuk Kementerian Pelajaran Malaysia.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author George Jod Bungas
author_facet George Jod Bungas
author_sort George Jod Bungas
title Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
title_short Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
title_full Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
title_fullStr Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
title_full_unstemmed Hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (SPKS) di sekolah-sekolah di daerah Kota Marudu
title_sort hubungan antara persepsi guru dengan impak pelaksanaan sistem pengurusan kualiti (spks) di sekolah-sekolah di daerah kota marudu
granting_institution Universiti Malaysia Sabah
granting_department School of Education and Social Development
publishDate 2013
url https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/1/24%20PAGES.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/36751/2/FULLTEXT.pdf
_version_ 1783727536646127616