Pengaruh akauntabiliti, interaksi dan pengurusan strategik guru terhadap pencapaian murid di daerah berpencapaian rendah di Sarawak
Kajian ini bertujuan untuk mengenal pasti pengaruh dan hubungan antara akauntabiliti, interaksi dan pengurusan strategik guru dengan pencapaian murid dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah di daerah yang berpencapaian rendah di Sarawak. Kajian ini menggunakan pendekatan kuantitatif yang melibatkan 23...
Saved in:
Main Author: | Dayang Lelawati Abang Jalil |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37558/1/24%20PAGES.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/37558/2/FULLTEXT.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pengaruh psikososial terhadap pencapaian murid dalam mata pelajaran Geografi di sekolah-sekolah menengah kebangsaan daerah Bau di Sarawak
by: Lee, Teck Moi
Published: (2011) -
Kemahiran insaniah dan hubungan dengan pencapaian pelajar dalam mata pelajaran perakaunan di matrikulasi
by: Uvathi, Mariappan
Published: (2022) -
Pengaruh domain kognitif terhadap pencapaian ungkapan algebra dalam kalangan pelajar tingkatan dua di Tawau, Sabah
by: Sarimah Baco
Published: (2023) -
Pengaruh religiositi, penaakulan moral dan penghayatan nilai murni terhadap tingkah laku prososial dalam kalangan pelajar di Banda Aceh, Indonesia
by: ,, Safrilsyah
Published: (2018) -
Pengaruh gaya pembelajaran, keupayaan metakognitif dan amalan kemahiran belajar terhadap pencapaian akademik pelajar
by: Mohd Rafi Bakkin Billah
Published: (2015)