Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan
Dewasa ini, telah wujud pelbagai persaingan yang hebat dalam industri peruncitan dan perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kejayaan industriindustri ini bergantung kepada aktiviti-aktiviti peruncit untuk cuba memasarkan barangan mereka dan memenuhi keperluan dan kehendak peng...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Subjects: | |
Online Access: | http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/1/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/2/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-umt-ir.-662 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-umt-ir.-6622016-03-10T07:53:48Z Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan Zul Izwan, Mohtar Dewasa ini, telah wujud pelbagai persaingan yang hebat dalam industri peruncitan dan perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kejayaan industriindustri ini bergantung kepada aktiviti-aktiviti peruncit untuk cuba memasarkan barangan mereka dan memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kepuasan pelanggan pula dikesan amat penting dalam mewujudkan kesetiaan pelanggan dan akhirnya meningkatkan perkongsian pasaran. Namun begitu, hampir mustahil untuk menilai kepuasan pelanggan disebabkan pengertian dan anggapan terhadapnya adalah bersifat abstrak dan subjektif. Oleh itu, kajian ini berusaha menterjemahkan kepuasan pelanggan kepada suatu parameter yang boleh diukur bagi membolehkan masyarakat perniagaan memahami dengan lebih jelas tentang konsep kepuasan pelanggan. Fakulti Sains dan Teknologi 2008-07 Thesis en http://hdl.handle.net/123456789/662 http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/1/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf 89f76afb68212a4b9dc20f011e0eeebc http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/2/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf 1c7cfba45a26fe7bfb3e245540ef3c30 http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/3/license.txt 8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33 http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/4/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf.txt f4ee7490d99005dbade1c3ec7547e14d http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/5/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf.txt d467fd4e6776b2599077c91583d796b9 HF 5415.335 .Z8 2008 Zul Izwan Mohtar Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan Consumer satisfaction |
institution |
Universiti Malaysia Terengganu |
collection |
UMT Repository System |
language |
English |
topic |
HF 5415.335 .Z8 2008 Zul Izwan Mohtar Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan Consumer satisfaction |
spellingShingle |
HF 5415.335 .Z8 2008 Zul Izwan Mohtar Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan Consumer satisfaction Zul Izwan, Mohtar Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
description |
Dewasa ini, telah wujud pelbagai persaingan yang hebat dalam industri peruncitan dan
perkhidmatan bagi memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kejayaan industriindustri
ini bergantung kepada aktiviti-aktiviti peruncit untuk cuba memasarkan barangan mereka dan memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Kepuasan pelanggan pula dikesan amat penting dalam mewujudkan kesetiaan pelanggan dan akhirnya meningkatkan perkongsian pasaran. Namun begitu, hampir mustahil untuk menilai kepuasan pelanggan disebabkan pengertian dan anggapan terhadapnya adalah bersifat abstrak dan subjektif. Oleh itu, kajian ini berusaha menterjemahkan kepuasan pelanggan kepada suatu parameter yang boleh diukur bagi membolehkan masyarakat perniagaan memahami dengan lebih jelas tentang konsep kepuasan pelanggan. |
format |
Thesis |
author |
Zul Izwan, Mohtar |
author_facet |
Zul Izwan, Mohtar |
author_sort |
Zul Izwan, Mohtar |
title |
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
title_short |
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
title_full |
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
title_fullStr |
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
title_full_unstemmed |
Pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
title_sort |
pemodelan kabur dalam menilai kepuasan pelanggan dalam industri peruncitan |
granting_institution |
Fakulti Sains dan Teknologi |
url |
http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/1/HF%205415.335%20.Z8%202008%20Abstract.pdf http://umt-ir.umt.edu.my:8080/jspui/bitstream/123456789/662/2/HF%205415.335%20.Z8%202008.pdf |
_version_ |
1747835803425308672 |