Kolokasi makna leksikal dalam iklan produk kecantikan
Kajian ini bertujuan mengangkat peranan bahasa Melayu dalam bidang pengiklanan produk kecantikan. Hal ini disebabkan bidang pengiklanan yang begitu luas telah menyebabkan aspek pemilihan kata yang digunakan sebagai kata pencetus telah digunakan secara sewenang-wenangnya sehingga boleh mengelirukan...
Saved in:
Main Author: | Mohd Salleh, Nor Saadah |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/60390/1/FBMK%202015%2071IR.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kata kerja dalam slogan iklan kecantikan wanita : analisis semantik leksikal /
by: Fatmawati Sidik
Published: (2012) -
The analysis of misleading headline and body copy in Malaysian cosmetic product advertisement: the consumer views / Siti Nur Aishah Mohd Idrus
by: Mohd Idrus, Siti Nur Aishah
Published: (2022) -
Penggunaan plasenta haiwan dalam produk kecantikan di Malaysia menurut perspektif Islam /
by: Siti Maryam Abdullah -
Persepsi mahasiswa terhadap produk kecantikan berasaskan kolagen dengan pengaturan kendiri dan gaya hidup di Universiti Kebangsaan Malaysia /
by: Nur Saadah Ab Rahman
Published: (2018) -
Analisis rawatan kecantikan muka berdasarkan parameter pengubahan ciptaan Allah /
by: Rabi'atul 'Adawiyah Abdul Khalil