Kesediaan untuk berubah pengetua sebagai mediator dalam hubungan antara amalan bimbingan, pementoran dan kepemimpinan keusahawanan rakan peningkatan sekolah dengan keberkesanan sekolah
Hasil analisis ujian Model Struktural menunjukkan bahawa terdapat enam hipotesis disokong dan empat hipotesis tidak disokong. Empat hipotesis kesan langsung yang signifikan ialah; a) amalan bimbingan memberi kesan langsung kepada keberkesanan sekolah b) kesediaan untuk berubah pengetua memberi ke...
Saved in:
Main Author: | Padzil, Iskandar |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/90734/1/FPP%202020%2020%20-%20IR.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Hubungan antara kepemimpinan transformasional dan instruksional pengetua dengan keprihatinan inovasi pembelajaran dan pemudahcaraan guru sekolah menengah harian di Selangor, Malaysia
by: Mohd Yunus, Laila Manja
Published: (2020) -
Pembangunan bakat kepemimpinan guru besar sekolah rendah kebangsaan melalui proses pementoran dalam program pembangunan profesional pemimpin pendidikan
by: Murshid, Siti Fairuz
Published: (2021) -
Kepemimpinan transformasional pengetua dan amalan komuniti pembelajaran profesional di sebuah sekolah di Selangor /
by: Teo, Boon Hwa
Published: (2010) -
Kepemimpinan transformasi : pembentukan organisasi pembelajaran di sebuah sekolah di Selangor /
by: Zuraidah Abdullah
Published: (2002) -
Daya tahan dan kesediaan keusahawanan pelajar sekolah menengah/
by: Mohd Fadzli Samsudin