Electronic Commerce In Malaysia: A Case Study On The Adoption Of Internet Banking Among ,- Malaysian Professionals

kini, memang tidak dapat dinafiKan bahawa ianya adalah penting bagi organisasi-organisasi tempatan untuk menggunakan e-perdagangan untuk memperolehi kebolehan untuk berdaya saing. Salah satu jenis e-perdagangan yang mendapat perhatian orang ramai di ialah perbankan Internet. Perbankan Internet mempu...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Goh, Gerald Guan Gan
Format: Thesis
Language:English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29827/1/Gerald_Goh_Guan_Gan.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:kini, memang tidak dapat dinafiKan bahawa ianya adalah penting bagi organisasi-organisasi tempatan untuk menggunakan e-perdagangan untuk memperolehi kebolehan untuk berdaya saing. Salah satu jenis e-perdagangan yang mendapat perhatian orang ramai di ialah perbankan Internet. Perbankan Internet mempunyai potensi untuk menambahbaik mutu dan kebolehan bank-bank tempatan. It is becoming widely accepted that it is important for businesses to embrace electronic·commerce to gain competitive advantage. One form of electronic commerce that has attracted significant attention in Malaysia is Internet banking. Internet banking has the potential of the capability and improving the profit margins of the local banks in addition to providing a convenient delivery channel to consumers.