Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak Prasekolah
Kajian yang berbentuk kuasi-eksperimen ini bertujuan menilai keberkesanan aktiviti ‘Brain Gym’ terhadap perkembangan kognitif kanak-kanak prasekolah secara keseluruhan, dan secara khusus dalam tujuh aspek, iaitu dari segi pengelasan, seriasi, konsep nombor, operasi nombor, konsep masa, konsep...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/42932/1/Goh_Siew_Siew24.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.42932 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.429322019-04-12T05:26:58Z Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak Prasekolah 2010 Goh , Siew Siew L7-991 Education (General) Kajian yang berbentuk kuasi-eksperimen ini bertujuan menilai keberkesanan aktiviti ‘Brain Gym’ terhadap perkembangan kognitif kanak-kanak prasekolah secara keseluruhan, dan secara khusus dalam tujuh aspek, iaitu dari segi pengelasan, seriasi, konsep nombor, operasi nombor, konsep masa, konsep ruang dan penyelesaian masalah. Kajian ini dijalankan di dua buah pusat prasekolah di kawasan Kepong dan Jinjang, Zon Sentul, Wilayah Pesekutuan, Kuala Lumpur. Subjek kajian ini terdiri daripada 60 orang kanak-kanak yang berumur enam tahun di kedua-dua buah pusat prasekolah. Subjek kajian terbahagi kepada 30 orang kanak-kanak dalam kumpulan eksperimen dan 30 orang kanak-kanak dalam kumpulan kawalan. 2010 Thesis http://eprints.usm.my/42932/ http://eprints.usm.my/42932/1/Goh_Siew_Siew24.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Goh , Siew Siew Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak Prasekolah |
description |
Kajian yang berbentuk kuasi-eksperimen ini bertujuan menilai keberkesanan
aktiviti ‘Brain Gym’ terhadap perkembangan kognitif kanak-kanak prasekolah secara
keseluruhan, dan secara khusus dalam tujuh aspek, iaitu dari segi pengelasan, seriasi,
konsep nombor, operasi nombor, konsep masa, konsep ruang dan penyelesaian
masalah.
Kajian ini dijalankan di dua buah pusat prasekolah di kawasan Kepong dan
Jinjang, Zon Sentul, Wilayah Pesekutuan, Kuala Lumpur. Subjek kajian ini terdiri
daripada 60 orang kanak-kanak yang berumur enam tahun di kedua-dua buah pusat
prasekolah. Subjek kajian terbahagi kepada 30 orang kanak-kanak dalam kumpulan
eksperimen dan 30 orang kanak-kanak dalam kumpulan kawalan. |
format |
Thesis |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Goh , Siew Siew |
author_facet |
Goh , Siew Siew |
author_sort |
Goh , Siew Siew |
title |
Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah
|
title_short |
Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah
|
title_full |
Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah
|
title_fullStr |
Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah
|
title_full_unstemmed |
Kesan Aktiviti ‘Brain Gym’ Terhadap
Perkembangan Kognitif Kanak-Kanak
Prasekolah
|
title_sort |
kesan aktiviti ‘brain gym’ terhadap
perkembangan kognitif kanak-kanak
prasekolah |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.usm.my/42932/1/Goh_Siew_Siew24.pdf |
_version_ |
1747821130581803008 |