Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen yang direncanakan dalam STEM Bersepadu Berasaskan Makmal adalah berdasarkan konteks dunia semasa yang menyepadukan keempat-empat bidang STEM melalui trans disiplin dan pengintegrasian enam elemen .. Framework for STElvf Integration in the Classroom". Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan embedded yang melibatkan kuasi eksperimen untuk mendapatkan data kuantitatif daripada 115 orang pelajar Tingkatan Empat (55 orang KE dan 60 orang KK) daripada kumpulan eksperimen dan kawalan. |
---|