Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat

Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Daman Huri, Noor Haslina
Format: Thesis
Language:English
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.52358
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.523582022-04-18T08:26:21Z Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat 2019-08 Daman Huri, Noor Haslina L7-991 Education (General) Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen yang direncanakan dalam STEM Bersepadu Berasaskan Makmal adalah berdasarkan konteks dunia semasa yang menyepadukan keempat-empat bidang STEM melalui trans disiplin dan pengintegrasian enam elemen .. Framework for STElvf Integration in the Classroom". Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan embedded yang melibatkan kuasi eksperimen untuk mendapatkan data kuantitatif daripada 115 orang pelajar Tingkatan Empat (55 orang KE dan 60 orang KK) daripada kumpulan eksperimen dan kawalan. 2019-08 Thesis http://eprints.usm.my/52358/ http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Daman Huri, Noor Haslina
Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
description Kajian ini mengetengahkan STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam pengajaran dan pembelajaran Elektrokimia dan keberkesanan eksperimen STEM Bersepadu Berasaskan Makmal dalam meningkatkan pemahaman konsep elektrokimia dan kemahiran proses sains dalam kalangan pelajar Tingkatan Empat diukur. Eksperimen yang direncanakan dalam STEM Bersepadu Berasaskan Makmal adalah berdasarkan konteks dunia semasa yang menyepadukan keempat-empat bidang STEM melalui trans disiplin dan pengintegrasian enam elemen .. Framework for STElvf Integration in the Classroom". Kajian ini menggunakan reka bentuk gabungan embedded yang melibatkan kuasi eksperimen untuk mendapatkan data kuantitatif daripada 115 orang pelajar Tingkatan Empat (55 orang KE dan 60 orang KK) daripada kumpulan eksperimen dan kawalan.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Daman Huri, Noor Haslina
author_facet Daman Huri, Noor Haslina
author_sort Daman Huri, Noor Haslina
title Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_short Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_full Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_fullStr Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_full_unstemmed Keberkesanan pendekatanstem Bersepadu Berasaskan Makmal Dalam Meningkatkan Kefahaman Elektrokimia Dan Kemahiran Proses Sains Pelajar Tingkatan Empat
title_sort keberkesanan pendekatanstem bersepadu berasaskan makmal dalam meningkatkan kefahaman elektrokimia dan kemahiran proses sains pelajar tingkatan empat
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2019
url http://eprints.usm.my/52358/1/Pages%20from%20PHS20020450.pdf
_version_ 1747822169673433088