Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains

Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kem...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Seah, Siok Peh
Format: Thesis
Language:English
Published: 2019
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.55635
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.556352022-11-14T06:13:11Z Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains 2019-11 Seah, Siok Peh L7-991 Education (General) Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi. 2019-11 Thesis http://eprints.usm.my/55635/ http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic L7-991 Education (General)
spellingShingle L7-991 Education (General)
Seah, Siok Peh
Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
description Penyelidikan ini dilakukan bertujuan untuk mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal. Kajian ini mengandungi dua objektif kajian iaitu mereka bentuk dan membangunkan “KPS_Pra” dalam membantu penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam pembelajaran Sains Awal dengan menggunakan model reka bentuk instruksional Hanaffin dan Peck (1988). Fasa kedua, meneroka penguasaan kemahiran proses sains murid prasekolah dalam proses pembelajaran Sains Awal melalui pelaksanaan “KPS_Pra”, iaitu kemahiran memerhati, kemahiran mengelas, kemahiran mengukur menggunakan unit bukan piawai, kemahiran membuat inferens, kemahiran meramal dan kemahiran berkomunikasi.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Seah, Siok Peh
author_facet Seah, Siok Peh
author_sort Seah, Siok Peh
title Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_short Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_full Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_fullStr Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_full_unstemmed Penggunaan KPS PRA Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Kemahiran Proses Sains
title_sort penggunaan kps pra dalam pengajaran dan pembelajaran kemahiran proses sains
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2019
url http://eprints.usm.my/55635/1/24%20%20Pages%20from%20%20Seah%20Siok%20Peh.pdf
_version_ 1776101102231486464