Laras Bahasa Dalam Iklan Bahasa Inggeris Dan Iklan Bahasa Malaysia: Satu Analisis Perbandingan
Kajian telah menjalankan satu analisis laras bahasa yang terdapat pada iklan BI dengan iklan SM. Tujuannya ialah untuk melihat ciri-ciri persamaan dan perbezaan yang wujud antara iklan BI dan BM. Selain itu, kajian juga mengkaji kaedah terjemahan yang digunakan untuk menterjemahkan teks iklan ser...
Saved in:
Main Author: | Liew, Martina Say Peng |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/55863/1/00001660564.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
The Translatability Of Hadhrami Proverbial Expressions : Cultural And Linguistic Transfer From Arabic Into English [PJ6170. B151 2007 f rb].
by: AbdulQader Bahameed, Adel Salem
Published: (2007) -
Ibn Jinni's Role And Contributions To Arabic Semantics [PJ6184. R165 2007 f rb].
by: Ramadan, Mergani Makawi
Published: (2007) -
The Role Of Co-Operative Learning In Reducing Speaking Anxiety And Enhancing Speaking Performance Of English Language Among Rural Secondary School Students
by: Yap, Yong Zheng
Published: (2021) -
Laras Bahasa Dalam Iklan Bahasa Inggeris Dan Iklan Bahasa
Malaysia: Satu Analisis Perbandingan
by: Liew, Martina Say Peng
Published: (2007) -
A Study On The Morphology Of Mehri Qishn Dialect In Yemen[PJ7114.Z8 F146 2007 f rb].
by: Abdulla Alfadly, Hassan Obeid
Published: (2007)