Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan

Dua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kep...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Poh, Swee Hiang
Format: Thesis
Language:English
Published: 1993
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/61306/1/Pages%20from%20Poh%20Swee%20Hiang.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.61306
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.613062024-10-15T08:23:31Z Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan 1993-08 Poh, Swee Hiang LB1555-1602 Elementary or public school education Dua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dan mengikut amalan bagi kumpulan-kumpulan pelajar yang berbeza dari aegi jantina, lokaai sekolah dan agama? Selain dari kajian kuantitatif teraebut, Batu kajian kualitatif juga dij alankan dengan menggunakan dua kaedah: (1) Kaedah interviu untuk mencungkil dengan lebih mendalam lagi pemahaman pelajar terhadap nilai-nilai murni Berta mengetahui sebab-aebab yang mendorong pelajar-pelajar menyuaUD-pangkatkan nilai-nilai murni mengikut kepentingan; (2) Kaedah pencerapan untuk memerhatikan amalan nilai-nilai murni di dalam Sekolah. 1993-08 Thesis http://eprints.usm.my/61306/ http://eprints.usm.my/61306/1/Pages%20from%20Poh%20Swee%20Hiang.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Education Studies)
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic LB1555-1602 Elementary or public school education
spellingShingle LB1555-1602 Elementary or public school education
Poh, Swee Hiang
Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
description Dua soalan penyelidikan telah dikaj i: (1) Adakah terdapat perhubungan antara BUaunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dengan ausunan-pangkatan mengikut amalan oleh pelajar-pelajar tingkatan empat? (2) Adakah terdapat perbezaan dalam ausunan-pangkatan nilai-nilai murni mengikut kepentingan dan mengikut amalan bagi kumpulan-kumpulan pelajar yang berbeza dari aegi jantina, lokaai sekolah dan agama? Selain dari kajian kuantitatif teraebut, Batu kajian kualitatif juga dij alankan dengan menggunakan dua kaedah: (1) Kaedah interviu untuk mencungkil dengan lebih mendalam lagi pemahaman pelajar terhadap nilai-nilai murni Berta mengetahui sebab-aebab yang mendorong pelajar-pelajar menyuaUD-pangkatkan nilai-nilai murni mengikut kepentingan; (2) Kaedah pencerapan untuk memerhatikan amalan nilai-nilai murni di dalam Sekolah.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Poh, Swee Hiang
author_facet Poh, Swee Hiang
author_sort Poh, Swee Hiang
title Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
title_short Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
title_full Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
title_fullStr Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
title_full_unstemmed Persepsi Pelajar-Pelajar Tingkatan Empat Terhadap Nilai-Nilai Murni Dari Segi Kepentingan Dan Amalan
title_sort persepsi pelajar-pelajar tingkatan empat terhadap nilai-nilai murni dari segi kepentingan dan amalan
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan (School of Education Studies)
publishDate 1993
url http://eprints.usm.my/61306/1/Pages%20from%20Poh%20Swee%20Hiang.pdf
_version_ 1818647391066128384