Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].

Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Maidinsah, Hamidah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.6299
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.62992013-07-13T03:24:47Z Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. 2004-04 Maidinsah, Hamidah BF309-499 Consciousness, Cognition, Perception, Intuition Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-Inquiry (MI) method of instruction in teaching mathematics and the development of scientific reasoning ability among Diploma in Computer Science students. 2004-04 Thesis http://eprints.usm.my/6299/ http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Sains Matematik
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic BF309-499 Consciousness
Cognition
Perception
Intuition
spellingShingle BF309-499 Consciousness
Cognition
Perception
Intuition
Maidinsah, Hamidah
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
description Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-Inquiry (MI) method of instruction in teaching mathematics and the development of scientific reasoning ability among Diploma in Computer Science students.
format Thesis
qualification_name Doctor of Philosophy (PhD.)
qualification_level Doctorate
author Maidinsah, Hamidah
author_facet Maidinsah, Hamidah
author_sort Maidinsah, Hamidah
title Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
title_short Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
title_full Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
title_fullStr Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
title_full_unstemmed Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
title_sort kesan kaedah pengajaran metakognisi-inkuiri terhadap prestasi dalam matematik dan penaakulan saintifik di kalangan pelajar diploma [bf318. h216 2004 f rb] [microfiche 7575].
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Sains Matematik
publishDate 2004
url http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf
_version_ 1747819672791678976