Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb].
Penyelidikan ini bertujuan mengkaji kesan pembelajaran berbantukan komputer dalam P&P topik-topik Fizik tertentu menggunakan perisian Sains dalam SSMS yang sedang digunakan di 88 buah sekolah bestari di Malaysia. Pembinaan reka bentuk perisian tersebut telah melalui fasa-fasa makro dan mikro yan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2007
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/8154/1/KESAN_PEMBELAJARAN_MENGGUNAKAN_PERISIAN_SSMS_SEKOLAH_BESTARI_BERBANDING_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_SECARA_TRADISIONAL_DALAM_FIZIK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.8154 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.81542013-07-13T03:50:02Z Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. 2007-10 Abdul Halim, Ahmad Hanizar LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Penyelidikan ini bertujuan mengkaji kesan pembelajaran berbantukan komputer dalam P&P topik-topik Fizik tertentu menggunakan perisian Sains dalam SSMS yang sedang digunakan di 88 buah sekolah bestari di Malaysia. Pembinaan reka bentuk perisian tersebut telah melalui fasa-fasa makro dan mikro yang berdasarkan teori-teori pendidikan seperti Teori Tingkah Laku, Teori Kognitif dan Teori Sosial. The main purpose of this study was to investigate the effects of computer-based learning environment in delivering selected Physics topics using the SSMS software currently being in use in 88 smart schools in Malaysia. The development of the software has undergone several micro and macro instructional design phases which observed the application of several educational theories, namely Behavioral Theory,Cognitive Theory, and Social Theory. 2007-10 Thesis http://eprints.usm.my/8154/ http://eprints.usm.my/8154/1/KESAN_PEMBELAJARAN_MENGGUNAKAN_PERISIAN_SSMS_SEKOLAH_BESTARI_BERBANDING_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_SECARA_TRADISIONAL_DALAM_FIZIK.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Pendidikan Jarak Jauh |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
LB1603-1696.6 Secondary Education High schools |
spellingShingle |
LB1603-1696.6 Secondary Education High schools Abdul Halim, Ahmad Hanizar Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. |
description |
Penyelidikan ini bertujuan mengkaji kesan pembelajaran berbantukan komputer dalam P&P topik-topik Fizik tertentu menggunakan perisian Sains dalam SSMS yang sedang digunakan di 88 buah sekolah bestari di Malaysia. Pembinaan reka bentuk perisian tersebut telah melalui fasa-fasa makro dan mikro yang berdasarkan teori-teori pendidikan seperti Teori Tingkah Laku, Teori Kognitif dan Teori Sosial.
The main purpose of this study was to investigate the effects of computer-based learning environment in delivering selected Physics topics using the SSMS software
currently being in use in 88 smart schools in Malaysia. The development of the software has undergone several micro and macro instructional design phases which observed the application of several educational theories, namely Behavioral Theory,Cognitive Theory, and Social Theory.
|
format |
Thesis |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Abdul Halim, Ahmad Hanizar |
author_facet |
Abdul Halim, Ahmad Hanizar |
author_sort |
Abdul Halim, Ahmad Hanizar |
title |
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. |
title_short |
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. |
title_full |
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. |
title_fullStr |
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. |
title_full_unstemmed |
Kesan Pembelajaran Menggunakan Perisian SSMS Sekolah Bestari Berbanding Pengajaran Dan Pembelajaran Secara Tradisional Dalam Fizik. [LB1648. A286 2007 f rb]. |
title_sort |
kesan pembelajaran menggunakan perisian ssms sekolah bestari berbanding pengajaran dan pembelajaran secara tradisional dalam fizik. [lb1648. a286 2007 f rb]. |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian Pendidikan Jarak Jauh |
publishDate |
2007 |
url |
http://eprints.usm.my/8154/1/KESAN_PEMBELAJARAN_MENGGUNAKAN_PERISIAN_SSMS_SEKOLAH_BESTARI_BERBANDING_PENGAJARAN_DAN_PEMBELAJARAN_SECARA_TRADISIONAL_DALAM_FIZIK.pdf |
_version_ |
1747819698857181184 |