Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper meas...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-usm-ep.8970 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-usm-ep.89702013-07-13T04:02:06Z Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch. 2008-01 Musa, Rosmawati L7-991 Education (General) Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability. 2008-01 Thesis http://eprints.usm.my/8970/ http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf application/pdf en public phd doctoral Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian lmu Pendidikan |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
collection |
USM Institutional Repository |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Musa, Rosmawati Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch. |
description |
Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat.
Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability.
|
format |
Thesis |
qualification_name |
Doctor of Philosophy (PhD.) |
qualification_level |
Doctorate |
author |
Musa, Rosmawati |
author_facet |
Musa, Rosmawati |
author_sort |
Musa, Rosmawati |
title |
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat
Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
|
title_short |
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat
Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
|
title_full |
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat
Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
|
title_fullStr |
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat
Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
|
title_full_unstemmed |
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat
Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
|
title_sort |
pengesahan dan penggunaan ujian matematik tahun empat
sekolah rendah : analisis rasch. |
granting_institution |
Universiti Sains Malaysia |
granting_department |
Pusat Pengajian lmu Pendidikan |
publishDate |
2008 |
url |
http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf |
_version_ |
1747819736227381248 |