Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].

Kajian kualitatif ini bertujuan menjelajahi nilai pengajaran matematik di bilik darjah oleh tiga orang guru matematik sekolah menengah. Terdapat tiga kategori utama nilai, iaitu nilai pendidikan umum, nilai matematik, dan nilai pendidikan matematik. This qualitative research explored values in ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Dollah, Mohd. Uzi
Format: Thesis
Language:English
Published: 2007
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9189/1/PENERAPAN_NILAI_DALAM_PENGAJARAN_GURU_MATEMATIK_SEKOLAH_MENENGAH.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-usm-ep.9189
record_format uketd_dc
spelling my-usm-ep.91892017-02-10T10:01:24Z Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb]. 2007-07 Dollah, Mohd. Uzi LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Kajian kualitatif ini bertujuan menjelajahi nilai pengajaran matematik di bilik darjah oleh tiga orang guru matematik sekolah menengah. Terdapat tiga kategori utama nilai, iaitu nilai pendidikan umum, nilai matematik, dan nilai pendidikan matematik. This qualitative research explored values in mathematics teaching as espoused by three secondary school mathematics teachers in Malaysia. There are three main categories of values, namely general education values, mathematical values and mathematics education values. 2007-07 Thesis http://eprints.usm.my/9189/ http://eprints.usm.my/9189/1/PENERAPAN_NILAI_DALAM_PENGAJARAN_GURU_MATEMATIK_SEKOLAH_MENENGAH.pdf application/pdf en public masters Universiti Sains Malaysia Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
institution Universiti Sains Malaysia
collection USM Institutional Repository
language English
topic LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
spellingShingle LB1603-1696.6 Secondary Education
High schools
Dollah, Mohd. Uzi
Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].
description Kajian kualitatif ini bertujuan menjelajahi nilai pengajaran matematik di bilik darjah oleh tiga orang guru matematik sekolah menengah. Terdapat tiga kategori utama nilai, iaitu nilai pendidikan umum, nilai matematik, dan nilai pendidikan matematik. This qualitative research explored values in mathematics teaching as espoused by three secondary school mathematics teachers in Malaysia. There are three main categories of values, namely general education values, mathematical values and mathematics education values.
format Thesis
qualification_level Master's degree
author Dollah, Mohd. Uzi
author_facet Dollah, Mohd. Uzi
author_sort Dollah, Mohd. Uzi
title Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].
title_short Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].
title_full Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].
title_fullStr Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].
title_full_unstemmed Penerapan Nilai Dalam Pengajaran Guru Matematik Sekolah Menengah : Satu Kajian Kes [LB1645. U99 2007 f rb].
title_sort penerapan nilai dalam pengajaran guru matematik sekolah menengah : satu kajian kes [lb1645. u99 2007 f rb].
granting_institution Universiti Sains Malaysia
granting_department Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan
publishDate 2007
url http://eprints.usm.my/9189/1/PENERAPAN_NILAI_DALAM_PENGAJARAN_GURU_MATEMATIK_SEKOLAH_MENENGAH.pdf
_version_ 1747819762414518272