Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran

Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pemb...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Buyung, Mohd Reduan
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2013
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/1980/1/24p%20MOHD%20REDUAN%20BUYUNG.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/1980/2/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/1980/3/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.1980
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.19802021-10-14T05:50:35Z Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran 2013-01 Buyung, Mohd Reduan LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran yang sesuai diaplikasikan oleh bakal guru dan juga guru bagi sebuah sesi pengajaran dan pembelajaran yang berkesan dan seterusnya meningkatkan kefahaman dan pengetahuan pelajar dalam mata pelajaran yang diajar oleh guru. Metodologi yang digunakan adalah berdasarkan Model ADDIE iaitu peringkat analisis, peringkat rekabentuk, peringkat pembangunan, peringkat implimentasi dan peringkat penilaian. Hasil daripada dapatan kajian yang menggunakan model TAM melihat persepsi dari kebergunaan (tahap tinggi dan min 3.02), kesenangan mengguna (tahap tinggi dan min 3.03) dan sikap penggunaan ( diterima dan min 2.65) terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Dapatan tersebut menunjukkan bahawa ia digunakan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah oleh responden pada masa hadapan. Cadangan kajian pada masa hadapan adalah berkaitan spesifikasi dan teknikal kerangka rekabentuk supaya dapat memudahkan pembinaan kerangka, menjimatkan kos dan masa. 2013-01 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/1980/ http://eprints.uthm.edu.my/1980/1/24p%20MOHD%20REDUAN%20BUYUNG.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/1980/2/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/1980/3/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
spellingShingle LB Theory and practice of education
LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice)
Buyung, Mohd Reduan
Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
description Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran yang sesuai diaplikasikan oleh bakal guru dan juga guru bagi sebuah sesi pengajaran dan pembelajaran yang berkesan dan seterusnya meningkatkan kefahaman dan pengetahuan pelajar dalam mata pelajaran yang diajar oleh guru. Metodologi yang digunakan adalah berdasarkan Model ADDIE iaitu peringkat analisis, peringkat rekabentuk, peringkat pembangunan, peringkat implimentasi dan peringkat penilaian. Hasil daripada dapatan kajian yang menggunakan model TAM melihat persepsi dari kebergunaan (tahap tinggi dan min 3.02), kesenangan mengguna (tahap tinggi dan min 3.03) dan sikap penggunaan ( diterima dan min 2.65) terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Dapatan tersebut menunjukkan bahawa ia digunakan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah oleh responden pada masa hadapan. Cadangan kajian pada masa hadapan adalah berkaitan spesifikasi dan teknikal kerangka rekabentuk supaya dapat memudahkan pembinaan kerangka, menjimatkan kos dan masa.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Buyung, Mohd Reduan
author_facet Buyung, Mohd Reduan
author_sort Buyung, Mohd Reduan
title Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
title_short Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
title_full Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
title_fullStr Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
title_full_unstemmed Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
title_sort kerangka rekabentuk carta selak rangkaian berintegrasi teori gagne sembilan peristiwa pembelajaran
granting_institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
granting_department Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional
publishDate 2013
url http://eprints.uthm.edu.my/1980/1/24p%20MOHD%20REDUAN%20BUYUNG.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/1980/2/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/1980/3/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20WATERMARK.pdf
_version_ 1747830891934121984