Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran
Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pemb...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2013
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/1980/1/24p%20MOHD%20REDUAN%20BUYUNG.pdf http://eprints.uthm.edu.my/1980/2/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/1980/3/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.1980 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.19802021-10-14T05:50:35Z Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran 2013-01 Buyung, Mohd Reduan LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran yang sesuai diaplikasikan oleh bakal guru dan juga guru bagi sebuah sesi pengajaran dan pembelajaran yang berkesan dan seterusnya meningkatkan kefahaman dan pengetahuan pelajar dalam mata pelajaran yang diajar oleh guru. Metodologi yang digunakan adalah berdasarkan Model ADDIE iaitu peringkat analisis, peringkat rekabentuk, peringkat pembangunan, peringkat implimentasi dan peringkat penilaian. Hasil daripada dapatan kajian yang menggunakan model TAM melihat persepsi dari kebergunaan (tahap tinggi dan min 3.02), kesenangan mengguna (tahap tinggi dan min 3.03) dan sikap penggunaan ( diterima dan min 2.65) terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Dapatan tersebut menunjukkan bahawa ia digunakan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah oleh responden pada masa hadapan. Cadangan kajian pada masa hadapan adalah berkaitan spesifikasi dan teknikal kerangka rekabentuk supaya dapat memudahkan pembinaan kerangka, menjimatkan kos dan masa. 2013-01 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/1980/ http://eprints.uthm.edu.my/1980/1/24p%20MOHD%20REDUAN%20BUYUNG.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/1980/2/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/1980/3/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Buyung, Mohd Reduan Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran |
description |
Kajian ini merupakan sebuah kajian terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak
Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Tujuan kajian
ini dilakukan adalah bagi mencadangkan sebuah Kerangka Rekabentuk Carta Selak
Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran yang sesuai
diaplikasikan oleh bakal guru dan juga guru bagi sebuah sesi pengajaran dan
pembelajaran yang berkesan dan seterusnya meningkatkan kefahaman dan pengetahuan
pelajar dalam mata pelajaran yang diajar oleh guru. Metodologi yang digunakan adalah
berdasarkan Model ADDIE iaitu peringkat analisis, peringkat rekabentuk, peringkat
pembangunan, peringkat implimentasi dan peringkat penilaian. Hasil daripada dapatan
kajian yang menggunakan model TAM melihat persepsi dari kebergunaan (tahap tinggi
dan min 3.02), kesenangan mengguna (tahap tinggi dan min 3.03) dan sikap
penggunaan ( diterima dan min 2.65) terhadap Kerangka Rekabentuk Carta Selak
Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran. Dapatan
tersebut menunjukkan bahawa ia digunakan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran di
bilik darjah oleh responden pada masa hadapan. Cadangan kajian pada masa hadapan
adalah berkaitan spesifikasi dan teknikal kerangka rekabentuk supaya dapat
memudahkan pembinaan kerangka, menjimatkan kos dan masa. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Buyung, Mohd Reduan |
author_facet |
Buyung, Mohd Reduan |
author_sort |
Buyung, Mohd Reduan |
title |
Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran |
title_short |
Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran |
title_full |
Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran |
title_fullStr |
Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran |
title_full_unstemmed |
Kerangka rekabentuk Carta Selak Rangkaian Berintegrasi Teori Gagne Sembilan Peristiwa Pembelajaran |
title_sort |
kerangka rekabentuk carta selak rangkaian berintegrasi teori gagne sembilan peristiwa pembelajaran |
granting_institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
granting_department |
Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional |
publishDate |
2013 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/1980/1/24p%20MOHD%20REDUAN%20BUYUNG.pdf http://eprints.uthm.edu.my/1980/2/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/1980/3/MOHD%20REDUAN%20BUYUNG%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1747830891934121984 |