Penggunaan laman web di dalam proses pengajaran dan pembelajaran subjek Pelancongan Rekreasi (H310) : satu tinjauan di kalangan pelajar Pengurusan Pelancongan, Politeknik Johor Bahru
Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau penggunaan laman web di dalam proses pengajaran dan pembelajaran subjek Pelancongan Rekreasi (H310) di kalangan pelajar Pengurusan Pelancongan, Politeknik Johor Bahru. Fokus utama kajian merangkumi kecukupan isi kandungan laman web, laman web yang menar...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/2990/1/MALISA%20BINTI%20OTHMAN%20-%20declaration.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2990/2/MALISA%20BINTI%20OTHMAN%20-%2024p.pdf http://eprints.uthm.edu.my/2990/3/MALISA%20BINTI%20OTHMAN%20-%20fulltext.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini dijalankan adalah untuk meninjau penggunaan laman web di dalam
proses pengajaran dan pembelajaran subjek Pelancongan Rekreasi (H310) di kalangan
pelajar Pengurusan Pelancongan, Politeknik Johor Bahru. Fokus utama kajian
merangkumi kecukupan isi kandungan laman web, laman web yang menarik, masalah
yang dihadapi dan juga penggunaan laman web membantu meningkatkan proses
pembelajaran. Kajian ini melibatkan seramai 58 orang responden yang terdiri daripada
pelajar Pengurusan Pelancongan yang mengambil subjek Pelancongan Rekreasi (H310)
di Politeknik Johor Bahru. Analisis data dibuat dengan menggunakan perisian SPSS
(Statistical Package for Social Sciencesj. Hasil kajian mendapati bahawa maklumbalas
positif telah diberikan oleh responden terhadap faktor-faktor yang dikaji. Kajian ini juga
mendapati terdapatnya beberapa masalah yang dihadapi di dalam proses penggunaan
laman web ini. Beberapa cadangan juga turut dikemukakan bagi mempertingkatkan lagi
tahap penggunaan laman web ini di dalam proses pengajaran dan pembelajaran subjek
Pelancongan Rekreasi (H310) di kalangan pelajar dan juga pensyarah. |
---|