Tahap kepuasan bekerja dan motivasi kerja di kalangan pekerja industry pelancongan

Kajian ini berkaitan dengan tahap Kepuasan Bekeija dan Motivasi di kalangan pekeija di dalam Industri Pelancongan yang berbentuk kajian deskriptif. Teori Kepuasan Bekeija dan Teori Motivasi Herzberg telah digunakan sebagai asas kepada kajian ini. Dua agensi telah diambil sebagai tempat kajian....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ayob, Noni Lela Hayati
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/7375/1/24p%20NONI%20LELA%20HAYATI%20AYOB.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7375/2/NONI%20LELA%20HAYATI%20AYOB%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7375/3/NONI%20LELA%20HAYATI%20AYOB%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini berkaitan dengan tahap Kepuasan Bekeija dan Motivasi di kalangan pekeija di dalam Industri Pelancongan yang berbentuk kajian deskriptif. Teori Kepuasan Bekeija dan Teori Motivasi Herzberg telah digunakan sebagai asas kepada kajian ini. Dua agensi telah diambil sebagai tempat kajian. Sampel telah diambil dari keseluruhan populasi untuk pengumpulan data. Borang soal selidik digunakan sebagai instrumen untuk pengumpulan data. Kajian ini menggunakan perisian Microsoft Excel untuk analisis data. Dapatan kajian menunjukkan skor min kepuasan bekeija berada di tahap sederhana (min = 2.97). Melalui kajian yang dijalankan pengkaji mendapati keadaan penyelenggaraan memperolehi tahap kepuasan yang rendah. Oleh itu beberapa cadangan telah diusulkan untuk memperbaiki tahap yang lemah ini.