Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000

Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspe...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Amirul
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.7607
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.76072022-08-29T07:37:25Z Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 2003-10 Ismail, Amirul TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics TK7885-7895 Computer engineering. Computer hardware Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspek mesra pengguna dan juga untuk menentukan kebolehlaksanaan modul yang dihasilkan dalam proses pembelajaran . Responden seramai 46 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik tahun akhir di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn, Pant Raja Batu Pahat. Kajian yang dijalankan ini adalah berbentuk tinjauan. Instrumen dalam kajian ini modul itu sendin dan borang soal selidik. Hasil dapatan kajian ini dianalisis dengan menggunakan pensian Statistical Package For Science (SPSS) versi 11.0 untuk mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa modul seperti ini perlu dihasilkan untuk membantu di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 2.77. Modul yang dihasilkan ini mempunyai cin cin mesra pengguna yang sangat memuaskan iai tu skor min 3.15 dan modul ini juga mempunyai kebolehlaksanaan yang sangat memuaskan di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 3.07. Kajian yang dijalankanjuga didapati telah mencapai keseluruhan objektifyang ingin dikaji terhadap modul pembelajaran yang dihasilkan. 2003-10 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/7607/ http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic TK Electrical engineering
Electronics Nuclear engineering
TK7800-8360 Electronics
TK Electrical engineering
Electronics Nuclear engineering
spellingShingle TK Electrical engineering
Electronics Nuclear engineering
TK7800-8360 Electronics
TK Electrical engineering
Electronics Nuclear engineering
Ismail, Amirul
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
description Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspek mesra pengguna dan juga untuk menentukan kebolehlaksanaan modul yang dihasilkan dalam proses pembelajaran . Responden seramai 46 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik tahun akhir di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn, Pant Raja Batu Pahat. Kajian yang dijalankan ini adalah berbentuk tinjauan. Instrumen dalam kajian ini modul itu sendin dan borang soal selidik. Hasil dapatan kajian ini dianalisis dengan menggunakan pensian Statistical Package For Science (SPSS) versi 11.0 untuk mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa modul seperti ini perlu dihasilkan untuk membantu di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 2.77. Modul yang dihasilkan ini mempunyai cin cin mesra pengguna yang sangat memuaskan iai tu skor min 3.15 dan modul ini juga mempunyai kebolehlaksanaan yang sangat memuaskan di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 3.07. Kajian yang dijalankanjuga didapati telah mencapai keseluruhan objektifyang ingin dikaji terhadap modul pembelajaran yang dihasilkan.
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Ismail, Amirul
author_facet Ismail, Amirul
author_sort Ismail, Amirul
title Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_short Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_full Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_fullStr Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_full_unstemmed Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_sort penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
_version_ 1747831169274085376