Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspe...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.7607 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.76072022-08-29T07:37:25Z Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 2003-10 Ismail, Amirul TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics TK7885-7895 Computer engineering. Computer hardware Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspek mesra pengguna dan juga untuk menentukan kebolehlaksanaan modul yang dihasilkan dalam proses pembelajaran . Responden seramai 46 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik tahun akhir di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn, Pant Raja Batu Pahat. Kajian yang dijalankan ini adalah berbentuk tinjauan. Instrumen dalam kajian ini modul itu sendin dan borang soal selidik. Hasil dapatan kajian ini dianalisis dengan menggunakan pensian Statistical Package For Science (SPSS) versi 11.0 untuk mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa modul seperti ini perlu dihasilkan untuk membantu di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 2.77. Modul yang dihasilkan ini mempunyai cin cin mesra pengguna yang sangat memuaskan iai tu skor min 3.15 dan modul ini juga mempunyai kebolehlaksanaan yang sangat memuaskan di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 3.07. Kajian yang dijalankanjuga didapati telah mencapai keseluruhan objektifyang ingin dikaji terhadap modul pembelajaran yang dihasilkan. 2003-10 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/7607/ http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
TK Electrical engineering Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics TK Electrical engineering Electronics Nuclear engineering |
spellingShingle |
TK Electrical engineering Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics TK Electrical engineering Electronics Nuclear engineering Ismail, Amirul Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
description |
Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul
Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk
menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses
pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspek mesra
pengguna dan juga untuk menentukan kebolehlaksanaan modul yang dihasilkan dalam
proses pembelajaran . Responden seramai 46 orang pelajar Diploma Kejuruteraan
Elektrik tahun akhir di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn, Pant Raja Batu
Pahat. Kajian yang dijalankan ini adalah berbentuk tinjauan. Instrumen dalam kajian ini
modul itu sendin dan borang soal selidik. Hasil dapatan kajian ini dianalisis dengan
menggunakan pensian Statistical Package For Science (SPSS) versi 11.0 untuk
mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa modul seperti ini perlu
dihasilkan untuk membantu di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min
sebanyak 2.77. Modul yang dihasilkan ini mempunyai cin cin mesra pengguna yang
sangat memuaskan iai tu skor min 3.15 dan modul ini juga mempunyai kebolehlaksanaan
yang sangat memuaskan di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak
3.07. Kajian yang dijalankanjuga didapati telah mencapai keseluruhan objektifyang
ingin dikaji terhadap modul pembelajaran yang dihasilkan. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Ismail, Amirul |
author_facet |
Ismail, Amirul |
author_sort |
Ismail, Amirul |
title |
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
title_short |
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
title_full |
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
title_fullStr |
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
title_full_unstemmed |
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
title_sort |
penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1747831169274085376 |