Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi
Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.7656 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.76562022-09-08T02:18:46Z Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi 2003-09 Jahuri, Jumaliah TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai Modul Pembelajaran CD Interak1if yang dibangunkan dalam membantu proses pengajaran dan pembelajaran bagi mata pelajaran Instrumentasi (E 313). Responden untuk kajian ini terdiri daripada 6 orang pensyarah Jabatan Kejumteraan Elektrik bagi k'ursus Elektronik (KawaI an) di Politeknik Johor Bahru (PJB) dan juga 42 orang pelajar (semester 3) dari jurusan Diploma Elektronik Kawalan (DJK) di Politeknik Johor Bahru. Melalui penggunaan instrumen soal se1idik, pengumpulan data adaIah berdasarkan kepada persepsi responden terhadap kesesuaian Modul Pembelajaran CD Interaktif yang dibangunkan. Data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan menggunakan 'Statistical Packages/or Social Sciences' (SPSS) versi 10.0 yang melibatkan skor min. Basil dapatan kajian menunjukkan bahawa taIlaP isi kandungan, kreativiti, mesra pengguna, strategi pembelajaran serta elemen-elemen interaktif bagi Modul Pembelajaran CD Interaktifyang dibangunkan ini berada pad a taIlap yang tinggi. 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/7656/ http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejumteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
TK Electrical engineering Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics |
spellingShingle |
TK Electrical engineering Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics Jahuri, Jumaliah Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
description |
Bahan multimedia yang berbenhlk cakera padat interaktif boleh dijadikan
sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer di mana ianya mengandungi
bahan-bahan pembelajaran yang dapat membantu proses pengajaran dan
pembelajaran. Kajian berbentuk tinjauan dan penilaian ini digunakan untuk menilai
Modul Pembelajaran CD Interak1if yang dibangunkan dalam membantu proses
pengajaran dan pembelajaran bagi mata pelajaran Instrumentasi (E 313). Responden
untuk kajian ini terdiri daripada 6 orang pensyarah Jabatan Kejumteraan Elektrik
bagi k'ursus Elektronik (KawaI an) di Politeknik Johor Bahru (PJB) dan juga 42 orang
pelajar (semester 3) dari jurusan Diploma Elektronik Kawalan (DJK) di Politeknik
Johor Bahru. Melalui penggunaan instrumen soal se1idik, pengumpulan data adaIah
berdasarkan kepada persepsi responden terhadap kesesuaian Modul Pembelajaran
CD Interaktif yang dibangunkan. Data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan
menggunakan 'Statistical Packages/or Social Sciences' (SPSS) versi 10.0 yang
melibatkan skor min. Basil dapatan kajian menunjukkan bahawa taIlaP isi
kandungan, kreativiti, mesra pengguna, strategi pembelajaran serta elemen-elemen
interaktif bagi Modul Pembelajaran CD Interaktifyang dibangunkan ini berada pad a
taIlap yang tinggi. |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Jahuri, Jumaliah |
author_facet |
Jahuri, Jumaliah |
author_sort |
Jahuri, Jumaliah |
title |
Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
title_short |
Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
title_full |
Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
title_fullStr |
Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
title_full_unstemmed |
Penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
title_sort |
penghasilan modul pembelajaran cd interaktif bagi mata pelajaran instrumentasi |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejumteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/7656/1/24p%20JUMALIAH%20JAHURI.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7656/2/JUMALIAH%20JAHURI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/7656/3/JUMALIAH%20JAHURI%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1747831174171983872 |