Gaya belajar pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik : suatu kajian
Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah yang dikaji. Satu ratus lima pul...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8976/1/24p%20MOHD%20FAIZAL%20ABD%20RAHMAN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8976/2/MOHD%20FAIZAL%20ABD%20RAHMAN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8976/3/MOHD%20FAIZAL%20ABD%20RAHMAN%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini mengenal pasti gaya belajar Visual, Auditori dan Kinestetik pelajar tingkatan
lima aliran perdagangan di lima buah sekolah menengah teknik. Objektif utama kajian ini
adalah untuk mengenal pasti peratus setiap kecenderungan gaya belajar di setiap sekolah
yang dikaji. Satu ratus lima puluh orang pelajar telah dijadikan responden kajian. Kajian
ini adalah berbentuk deskriptif dan instrumen pengumpulan data yang digunakan adalah
borang soal selidik yang telah diubahsuai dari Learning Style Inventory. Data dianalisis
menggunakan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) versi 11.5 bagi
mendapatkan peratus, min, sisihan piawai serta mengenal pasti sekiranya terdapat
perbezaan yang signifikan setiap skor gaya belajar di kalangan sekolah yang dikaji.
Dapatan kajian menunjukkan peratus kecenderungan gaya pelajar paling tinggi ialah gaya
belajar Auditori diikuti dengan gaya belajar Kinestetik dan Visual. |
---|