Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM)
Perkembangan teknologi pada hari ini telah membawa perubahan dalam bidang pendidikan dengan menggunakan alat bahan bantu mengajar (ABBM) yang lebih efektif. Penggunaan A B BM dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) memberikan kesan maksimum terhadap proses pembelajaran. Sehubungan deng...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9505/1/24p%20NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9505/2/NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9505/3/NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
my-uthm-ep.9505 |
---|---|
record_format |
uketd_dc |
spelling |
my-uthm-ep.95052023-07-31T07:03:10Z Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) 2003-09 Mohd Sahap, Noorziawati LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Perkembangan teknologi pada hari ini telah membawa perubahan dalam bidang pendidikan dengan menggunakan alat bahan bantu mengajar (ABBM) yang lebih efektif. Penggunaan A B BM dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) memberikan kesan maksimum terhadap proses pembelajaran. Sehubungan dengan itu satu kajian dijalankan untuk mengkaji CD-I sebagai A B BM dalam mata pelajaran Teknologi Konkrit (C 1004). Kajian ini menggunakan borang soal selidik dan temubual untuk mendapatkan data. Seramai 80 orang pelajar Diploma Kejuruteraan A w am semester satu, Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan telah dijadikan sampel kajian. Kajian ini dijalankan untuk mengkaji keberkesanan CD-I dari segi gambarajah, bahasa, susunan isi kandungan dan interaktiviti serta sebagai bahan pembelajaran. Data kajian di analisis menggunakan perisian Statistical Package for Social Science 10.0 for Windows (SPSS 10.0). Dapatan kajian menunjukkan bahawa CD- I yang dikaji berkesan dari segi gambarajah, bahasa, susunan isi kandungan dan interaktiviti. Penulis turut mendapati bahawa CD-I yang dikaji boleh dijadikan sebagai bahan pembelajaran dalam mata pelajaran Teknologi Konkrit (C 1004). 2003-09 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9505/ http://eprints.uthm.edu.my/9505/1/24p%20NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9505/2/NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9505/3/NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
collection |
UTHM Institutional Repository |
language |
English English English |
topic |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education LB1025-1050.75 Teaching (Principles and practice) Mohd Sahap, Noorziawati Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) |
description |
Perkembangan teknologi pada hari ini telah membawa perubahan dalam bidang
pendidikan dengan menggunakan alat bahan bantu mengajar (ABBM) yang lebih efektif.
Penggunaan A B BM dalam proses pengajaran dan pembelajaran (P&P) memberikan
kesan maksimum terhadap proses pembelajaran. Sehubungan dengan itu satu kajian
dijalankan untuk mengkaji CD-I sebagai A B BM dalam mata pelajaran Teknologi Konkrit
(C 1004). Kajian ini menggunakan borang soal selidik dan temubual untuk mendapatkan
data. Seramai 80 orang pelajar Diploma Kejuruteraan A w am semester satu, Politeknik
Port Dickson, Negeri Sembilan telah dijadikan sampel kajian. Kajian ini dijalankan untuk
mengkaji keberkesanan CD-I dari segi gambarajah, bahasa, susunan isi kandungan dan
interaktiviti serta sebagai bahan pembelajaran. Data kajian di analisis menggunakan
perisian Statistical Package for Social Science 10.0 for Windows (SPSS 10.0). Dapatan
kajian menunjukkan bahawa CD- I yang dikaji berkesan dari segi gambarajah, bahasa,
susunan isi kandungan dan interaktiviti. Penulis turut mendapati bahawa CD-I yang dikaji
boleh dijadikan sebagai bahan pembelajaran dalam mata pelajaran Teknologi Konkrit
(C 1004). |
format |
Thesis |
qualification_name |
Master of Philosophy (M.Phil.) |
qualification_level |
Master's degree |
author |
Mohd Sahap, Noorziawati |
author_facet |
Mohd Sahap, Noorziawati |
author_sort |
Mohd Sahap, Noorziawati |
title |
Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) |
title_short |
Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) |
title_full |
Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) |
title_fullStr |
Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) |
title_full_unstemmed |
Keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (CI004) sebagai alat bahan bantu mengajar (ABBM) |
title_sort |
keberkesanan penggunaan cd-i dalam mata pelajaran teknologi konkrit (ci004) sebagai alat bahan bantu mengajar (abbm) |
granting_institution |
Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn |
granting_department |
Fakulti Teknologi Kejuruteraan |
publishDate |
2003 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/9505/1/24p%20NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9505/2/NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9505/3/NOORZIAWATI%20MOHD%20SAHAP%20WATERMARK.pdf |
_version_ |
1776103438882439168 |