Penghasilan manual teknik penggunaan kaedah simulasi(TPKS) di bilik darjah dalam proses pengajaran dan pembelajaran bagi matapelajaran perniagaan di politeknik
Kajian ini dijalankan untuk menilai Manual Teknik Penggunaan Kaedah Simulasi (TPKS) Di Bilik Daijah yang telah dibangunkan dari aspek isi kandungannya samada ia mencukupi sebagai bahan rujukan pensyarah perniagaan di Politeknik. Ia merangkumi aspek-aspek penting dalam prospek pengajaran berkesan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2003
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9513/1/24p%20NORAZURAH%20RUBAYEE.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9513/2/NORAZURAH%20RUBAYEE%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9513/3/NORAZURAH%20RUBAYEE%20WATERMARK.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kajian ini dijalankan untuk menilai Manual Teknik Penggunaan Kaedah
Simulasi (TPKS) Di Bilik Daijah yang telah dibangunkan dari aspek isi
kandungannya samada ia mencukupi sebagai bahan rujukan pensyarah perniagaan di
Politeknik. Ia merangkumi aspek-aspek penting dalam prospek pengajaran berkesan
di samping penambahan kepada aspek-aspek prinsip permainan dan pendekatan
pemusatan pelajar. Sampel kajian terdiri daripada pensyarah-pensyarah politeknik
bidang perniagaan. Soal selidik digunakan untuk mendapatkan maklumat kajian.
Data-data dianalisis dengan menggunakan Statistical Package For The Sosial
Science Version 10 (SPSS 10) dan dipersembahkan dalam bentuk skor min. Dapatan
kajian menunjukkan manual yang dibina mencukupi sebagai bahan rujukan
pengguna adalah positif iaitu skor min 3.85 dan purata min bagi responden yang
bersetuju adalah 77.2 % daripada jumlah responden. |
---|