Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan

Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti persepsi terhadap profesyen juruaudit daripada responden (pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik, sekitar Negeri Sembilan). Kesemua data yang telah dikumpul akan dijadikan platform untuk membangunkan CD-ROM yang boleh digunakan sebagai pand...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Abd. Jalil, Md Hidayat
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2004
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9856/1/24p%20MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9856/2/MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9856/3/MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL%20WATERMARK.pdf
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id my-uthm-ep.9856
record_format uketd_dc
spelling my-uthm-ep.98562023-09-13T07:25:28Z Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan 2004-02 Abd. Jalil, Md Hidayat HF Commerce HF5001-6182 Business Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti persepsi terhadap profesyen juruaudit daripada responden (pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik, sekitar Negeri Sembilan). Kesemua data yang telah dikumpul akan dijadikan platform untuk membangunkan CD-ROM yang boleh digunakan sebagai panduan dan pengetahuan am terutamanya kepada para pelajar. Bagi kegunaan sekolah, guru boleh menayangkan CD-ROM ini sebagai motivasi kepada bekas pelajar PMR (Penilaian Menengah Rendah) untuk memilih keIjaya ini (aliran perdagangan) apabila mereka memasuki tahap pendidikan yang lebih tinggi (tingkatan empat). Tambahan pula, ia memberi sedikit pendedahan kepada pelajar berkaitan keIjaya mereka pada masa depan. Keseluruhan data telah dianalisis menggunakan Statistical Package for Social Science (SPSS) version 11.5 di mana statistik deskriptif seperti kekerapan, peratusan dan crosstabulation telah digunapakai untuk menganalisis data. Dapatan kajian ini menunjukkan bahawa secara majoritinya, kesemua responden mempunyai persepsi yang salah mengenai profesyen juruaudit berpandukan kepada jenis juruaudit, tanggungjawab juruaudit, peraturan yang perlu dipatuhi oleh juruaudit dan pihak yang terlibat dengan profesyen juruaudit. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa secara umumnya, persepsi responden lelaki sebenamya lebih tepat sekiranya dibandingkan dengan responden perempuan 2004-02 Thesis http://eprints.uthm.edu.my/9856/ http://eprints.uthm.edu.my/9856/1/24p%20MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL.pdf text en public http://eprints.uthm.edu.my/9856/2/MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en staffonly http://eprints.uthm.edu.my/9856/3/MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL%20WATERMARK.pdf text en validuser mphil masters Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn Fakulti Teknologi Kejuruteraan
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
collection UTHM Institutional Repository
language English
English
English
topic HF Commerce
HF5001-6182 Business
spellingShingle HF Commerce
HF5001-6182 Business
Abd. Jalil, Md Hidayat
Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan
description Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti persepsi terhadap profesyen juruaudit daripada responden (pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik, sekitar Negeri Sembilan). Kesemua data yang telah dikumpul akan dijadikan platform untuk membangunkan CD-ROM yang boleh digunakan sebagai panduan dan pengetahuan am terutamanya kepada para pelajar. Bagi kegunaan sekolah, guru boleh menayangkan CD-ROM ini sebagai motivasi kepada bekas pelajar PMR (Penilaian Menengah Rendah) untuk memilih keIjaya ini (aliran perdagangan) apabila mereka memasuki tahap pendidikan yang lebih tinggi (tingkatan empat). Tambahan pula, ia memberi sedikit pendedahan kepada pelajar berkaitan keIjaya mereka pada masa depan. Keseluruhan data telah dianalisis menggunakan Statistical Package for Social Science (SPSS) version 11.5 di mana statistik deskriptif seperti kekerapan, peratusan dan crosstabulation telah digunapakai untuk menganalisis data. Dapatan kajian ini menunjukkan bahawa secara majoritinya, kesemua responden mempunyai persepsi yang salah mengenai profesyen juruaudit berpandukan kepada jenis juruaudit, tanggungjawab juruaudit, peraturan yang perlu dipatuhi oleh juruaudit dan pihak yang terlibat dengan profesyen juruaudit. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa secara umumnya, persepsi responden lelaki sebenamya lebih tepat sekiranya dibandingkan dengan responden perempuan
format Thesis
qualification_name Master of Philosophy (M.Phil.)
qualification_level Master's degree
author Abd. Jalil, Md Hidayat
author_facet Abd. Jalil, Md Hidayat
author_sort Abd. Jalil, Md Hidayat
title Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan
title_short Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan
title_full Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan
title_fullStr Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan
title_full_unstemmed Persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar Negeri Sembilan
title_sort persepsi terhadap profesyen juruaudit di kalangan pelajar aliran perdagangan sekolah menengah teknik sekitar negeri sembilan
granting_institution Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn
granting_department Fakulti Teknologi Kejuruteraan
publishDate 2004
url http://eprints.uthm.edu.my/9856/1/24p%20MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9856/2/MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9856/3/MD%20HIDAYAT%20ABD%20JALIL%20WATERMARK.pdf
_version_ 1783728965633966080