Pendekatan pembelajaran berasaskan masalah (PBM) terhadap KBKK pelajar dalam pembelajaran nutrisi (IR)
Kajian ini bertujuan untuk mengenalpasti penerapan kemahiran berfikir kritis dan kreatif (KBKK) ke atas pelajar tingkatan empat melalui pendekatan pembelajaran berasaskan masalah (PBM) bagi pembelajaran Nutrisi. Kajian ini melibatkan 68 orang pelajar. Kaedah kajian kuantitatif digunakan dalam kajian...
Saved in:
Main Author: | Shafini Noor Ain Abd Ghani |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=1478 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pembinaan dan penilaian modul PBM-SC2 dan kesan terhadap KBAT, motivasi dan refleksi dalam kalangan pelajar (IR)
by: Nur Fadhila Baharudin
Published: (2017) -
Model pembelajaran berasaskan kaedah penyelesaian masalah ke atas pelajar berbeza gaya kognitif dan kemahiran logik
by: Musa, Nurliana
Published: (2008) -
Proses kognitif murid sekolah menengah pertama dalam penyelesaian masalah algebra berasaskan model taksonomi pemprosesan maklumat (IR)
by: Purwoko
Published: (2016) -
Kesan tahap realistik karakter animasi talking-head terhadap prestasi pembelajaran dan emosi pelajar. (IR)
by: Mohd Najib Hamdan
Published: (2015) -
Pembangunan dan validasi instrumen saringan PERJURA menggunakan pendekatan analisis teori respon item (IR)
by: Norashady Mohd Noor
Published: (2017)