Imej konsep pendaraban murid tahun tiga menggunakan teknik pembelajaran karton telur (IR)

<p>Penyelidikan ini bertujuan mengkaji imej konsep pendaraban murid tahun tiga sebelum dan selepas menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur. Kaedah kualitatif yang melibatkan temu bual separa berstruktur digunakan dalam penyelidikan ini.Sampel penyelidikan terdiri daripada enam ora...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kuppammal K. Subramaniam
Format: thesis
Language:zsm
Published: 2017
Subjects:
Online Access:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3037
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:<p>Penyelidikan ini bertujuan mengkaji imej konsep pendaraban murid tahun tiga sebelum dan selepas menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur. Kaedah kualitatif yang melibatkan temu bual separa berstruktur digunakan dalam penyelidikan ini.Sampel penyelidikan terdiri daripada enam orang murid tahun tiga yang membentuk imej konsep pendaraban sebagai sifir yang tidak berpadanan dengan definisi konsep.Data dianalisis melalui jawapan Kertas Soalan Bertulis I dan II, dan Temu bual I dan II.Dapatan penyelidikan memperihalkan bahawa imej konsep pendaraban kesemua sampel yang tidak berpadanan dengan definisi konsep sebelum menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur telah berubah kepada imej konsep pendaraban yang berpadanan dengan definisi konsep. Imej konsep pendaraban sebagai konsep pertambahan berulang dapat dibentuk dalam minda kesemua sampel selepas menggunakan teknik pembelajaran Karton Telur. Penyelidikan juga mendapati sampel dapat mentakrifkan</p>