Pembinaan dan pengesahsahihan model kompetensi guru penolong kanan pentadbiran dan akademik sekolah menengah Malaysia (IR)
Kajian ini dilaksanakan bertujuan untuk membina dan mengesahsahih Model Kompetensi Guru Penolong Kanan Pentadbiran dan Akademik Sekolah Menengah (GPKP) menggunakan Model Kompetensi Pemimpin Sekolah Malaysia (KOMPAS) sebagai model kompetensi rujukan. Rekabentuk kajian ini mengandungi tiga (3) fasa: (...
Saved in:
Main Author: | Abd Razak Manaf |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3136 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pengupayaan dan efikasi guru penolong kanan sekolah menengah di daerah Segamat /
by: Juriah Jaffar
Published: (2010) -
Persepsi terhadap kompetensi guru penolong kanan (HEM) sebagai pengurus disiplin pelajar : satu kajian sekolah menengah di daerah PPD Pasir Mas/ Tumpat, Kelantan /
by: Nasir Mohd Noor
Published: (2002) -
Peranan penolong kanan akademik sebagai pemimpin pengajaran dan pembelajaran dalam konteks penyeliaan /
by: Nora, Abdul Sani
Published: (2004) -
Kepemimpinan pedagogi penolong-penolong kanan sekolah menengah di daerah Gombak, Selangor /
by: Hadizah Wardi
Published: (2006) -
Pengaruh amalan kepimpinan Penolong Kanan Pentadbiran dan iklim sekolah sihat ke atas komitmen guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Kluster Kecemerlangan
by: Mohd Ramzan, Awang
Published: (2014)