Pengetahuan dan pelaksanaan kemahiran proses sains bersepadu dalam kalangan guru sains menengah rendah (IR)
Kajian ini bertujuan untuk menilai pengetahuan dan pelaksanaan lima Kemahiran Proses Sains Bersepadu (KPSB) yang menggunakan rekabentuk kajian tinjauan. Sampel kajian terdiri daripada 390 orang guru sains menengah rendah. Mereka dipilih secara rawak berstrata dari 66 buah sekolah di Melaka. Instrume...
Saved in:
Main Author: | Saniah Sembak |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=3572 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pencapaian kemahiran proses sains asas dan bersepadu di kalangan guru sains sekolah rendah
by: Lay, Yoon Fah
Published: (1999) -
Pembinaan dan penentusahan instrumen ujian kemahiran proses sains bersepadu sekolah rendah (IR)
by: Salasiah Zainuddin
Published: (2016) -
Menilai tahap pencapaian kemahiran proses sains bersepadu bagi program sains paduan Malaysia
by: Chong, Ah Hoi
Published: (1990) -
Tahap penguasaan kemahiran proses sains bersepadu dan kemahiran abad ke-21 dalam kalangan pelajar biologi (IR)
by: Siti Shahida Mohd Azri
Published: (2016) -
Penilaian hubungan tahap penguasaan konsepsi Sains dengan tahap kemahiran proses Sains guru peringkat menengah rendah
by: Ibrahim, Abdul Rauf
Published: (2011)