Pembinaan dan validasi Instrumen Perkembangan Sosioemosi Kanak-Kanak Prasekolah menggunakan model pengukuran Rasch (IR)
Kajian ini bertujuan untuk membina dan menentusahkan Instrumen Perkembangan Sosioemosi Kanak-kanak Prasekolah (IPSP) untuk mengukur perkembangan sosioemosi kanak-kanak berusia lima hingga enam tahun. Kajian ini menggunakan kaedah kuantitatif berbentuk tinjauan dengan skala likert empat mata. Respond...
Saved in:
Main Author: | Mohd Sahardi Ismail |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=4721 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Perkembangan kecerdasan spiritual kanak kanak prasekolah melalui bermain
by: Iylia Dayana Shamsudin
Published: (2013) -
Kajian kes tahap perapatan dan rasa selamat dalam kalangan kanak-kanak di sebuah prasekolah (IR)
by: Syarifah Ratna Sari Syed Mohd Zain
Published: (2015) -
Pemerdagangan wanita dan kanak-kanak ke Indonesia: Kajian kes Kepulauan Riau
by: Siregar, Hadin Musa
Published: (2015) -
Pola asuhan dalam pemerolehan bahasa kanak-kanak tadika bandar Palembang Indonesia (IR)
by: Soeparno, Nofita Anggraini
Published: (2015) -
Kesan pendedahan berulang kali terhadap pengambilan sayur di kalangan kanak-kanak prasekolah berbangsa Melayu di Kuala Kangsar
by: Nurfarhana Diana Mohd Nor
Published: (2013)