Kesan kit simulasi pautan keatas pencapaian topik pautan reka bentuk mekanikal dalam kalangan murid tingkatan dua

Alat bantu mengajar adalah penting dalam pengajaran dan pembelajaran (PdP) disekolah bagi membantu guru-guru Reka Bentuk Teknologi (RBT) dalam menjalankanPdP yang lebih menarik, menyeronokkan dan berkesan. Tujuan kajian ini adalahuntuk mengkaji keberkesanan Alat Bantu Mengajar Kit Simulasi Pautan (A...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Fatihah Anis Saifuddin
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2019
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6560
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Alat bantu mengajar adalah penting dalam pengajaran dan pembelajaran (PdP) disekolah bagi membantu guru-guru Reka Bentuk Teknologi (RBT) dalam menjalankanPdP yang lebih menarik, menyeronokkan dan berkesan. Tujuan kajian ini adalahuntuk mengkaji keberkesanan Alat Bantu Mengajar Kit Simulasi Pautan (ABM KSP)ke atas pencapaian topik pautan reka bentuk mekanikal dalam kalangan muridtingkatan dua. Reka Bentuk kajian ini adalah kuasi eksperimental untukmembandingkan pencapaian kumpulan rawatan dan kumpulan kawalan. Instrumenkajian yang digunakan adalah ujian pencapaian. Kajian rintis bagi ujiankebolehpercayaan melibatkan 38 orang murid dan hasil ujian Cronbach Alfa ialah0.88 menunjukkan nilai kebolehpercayaan yang tinggi. Kajian ini dijalankan selamatiga minggu di dua buah sekolah Kuala Lumpur yang melibatkan 112 orang muridsebagai responden (55 murid kumpulan rawatan dan 57 murid kumpulan kawalan).Data diperoleh melalui ujian pencapaian bagi kedua-dua kumpulan. Data kuantitatifdianalisis secara deskriptif dan inferens. Keputusan ujian-t menunjukkan bahawaterdapat perbezaan min yang signifikan antara pencapaian kumpulan rawatan dankumpulan kawalan iaitu t(110)=0.003, p