Kesan kit simulasi pautan keatas pencapaian topik pautan reka bentuk mekanikal dalam kalangan murid tingkatan dua

Alat bantu mengajar adalah penting dalam pengajaran dan pembelajaran (PdP) disekolah bagi membantu guru-guru Reka Bentuk Teknologi (RBT) dalam menjalankanPdP yang lebih menarik, menyeronokkan dan berkesan. Tujuan kajian ini adalahuntuk mengkaji keberkesanan Alat Bantu Mengajar Kit Simulasi Pautan (A...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Fatihah Anis Saifuddin
格式: thesis
语言:zsm
出版: 2019
主题:
在线阅读:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6560
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:Alat bantu mengajar adalah penting dalam pengajaran dan pembelajaran (PdP) disekolah bagi membantu guru-guru Reka Bentuk Teknologi (RBT) dalam menjalankanPdP yang lebih menarik, menyeronokkan dan berkesan. Tujuan kajian ini adalahuntuk mengkaji keberkesanan Alat Bantu Mengajar Kit Simulasi Pautan (ABM KSP)ke atas pencapaian topik pautan reka bentuk mekanikal dalam kalangan muridtingkatan dua. Reka Bentuk kajian ini adalah kuasi eksperimental untukmembandingkan pencapaian kumpulan rawatan dan kumpulan kawalan. Instrumenkajian yang digunakan adalah ujian pencapaian. Kajian rintis bagi ujiankebolehpercayaan melibatkan 38 orang murid dan hasil ujian Cronbach Alfa ialah0.88 menunjukkan nilai kebolehpercayaan yang tinggi. Kajian ini dijalankan selamatiga minggu di dua buah sekolah Kuala Lumpur yang melibatkan 112 orang muridsebagai responden (55 murid kumpulan rawatan dan 57 murid kumpulan kawalan).Data diperoleh melalui ujian pencapaian bagi kedua-dua kumpulan. Data kuantitatifdianalisis secara deskriptif dan inferens. Keputusan ujian-t menunjukkan bahawaterdapat perbezaan min yang signifikan antara pencapaian kumpulan rawatan dankumpulan kawalan iaitu t(110)=0.003, p