Hubungan tahap pengetahuan, kemahiran dan sikap guru-guru terhadap penggunaan VLE dalam kalangan guru-guru Sekolah Rendah di Daerah Hulu Selangor

Kajian ini dijalankan bagi mengenal pasti hubungan Tahap Pengetahuan, Kemahiran dan Sikap Guru-guru Terhadap Penggunaan Virtual Learning Environment (VLE) dalamKalangan Guru-guru Sekolah Rendah di Daerah Hulu Selangor. Kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif dengan reka bentuk kajian tinjauan....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Roslan Maydin
Format: thesis
Language:zsm
Published: 2021
Subjects:
Online Access:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6965
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kajian ini dijalankan bagi mengenal pasti hubungan Tahap Pengetahuan, Kemahiran dan Sikap Guru-guru Terhadap Penggunaan Virtual Learning Environment (VLE) dalamKalangan Guru-guru Sekolah Rendah di Daerah Hulu Selangor. Kajian ini menggunakan pendekatankuantitatif dengan reka bentuk kajian tinjauan. Kajian ini dijalankan dengan menggunakaninstrumen yang mengandungi sebanyak 33 item. Sampel kajian ini ialah seramai 136 orang guru darisepuluh buah sekolah rendah zon Pusat Kegiatan Guru Kalumpang di Daerah Hulu Selangor. Keputusanujian korelasi Pearson menunjukkan nilai Pearson r ialah (136, p=0.01) = 0.464, p