Pola pengajaran Tarannum Al-Quran di Sarawak
Dalam pengajaran tilawah al-Quran, antara kaedah yang sering digunakan ialahtalaqqi dan musyafahah di mana guru perlu memberikan contoh bacaan kepadamurid dan kemudian para murid mengikuti bacaan guru beramai-ramai. Dalammelahirkan guru yang berkualiti, guru seharusnya dapat menunjukkan contohbacaan...
Saved in:
Main Author: | Muhd Syahazizamir Sahmat |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=7001 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Penilaian pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran tarannum al-Quran di Kuala Lumpur dan Selangor (IR)
by: Mazhair Shahroz Muhasip
Published: (2014) -
Metodologi pengajaran al-Quran sekolah menengah (IR)
by: Misnan Jemali
Published: (2006) -
Hubungan antara amalan pengajaran guru dalam ayat kefahaman pengajian Al-Quran dengan penghayatan Al-Quran murid tingkatan empat di SMKA di Sabah (IR)
by: Naziratul Izzati Ani
Published: (2016) -
Amalan pengajaran guru dalam pengajaran dan pembelajaran tilawah al-Qur'an sekolah-sekolah menengah (IR)
by: Misnan Jemali
Published: (2008) -
Pengetahuan Pedagogikal Kandungan (PPK) pengajaran tajwid al-Quran dalam kalangan guru kelas khas kemahlran membaca dan menghafaz al-Quran (KKQ) di Lembah Klang (IR)
by: Jahidih Saili
Published: (2015)