Hubungan kecerdasan emosi, motivasi dan stres dengan pencapaian hafazan Al-Quran pelajar sekolah tahfiz di Negeri Pahang
<p>Kajian ini bertujuan untuk menentukan hubungan antara kecerdasan emosi, motivasi dan stres dengan pencapaian hafazan al-Quran dalam kalangan pelajar sekolah tahfiz di negeri Pahang. Kajian turut mengukur kesan interaksi antara kecerdasan emosi, motivasi, stres dengan pencapaian hafa...
Saved in:
Main Author: | Mohd Saleh Ramli |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=7281 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Kesan modul integrasi Tazkiyah An Nafs terhadap motivasi, kecerdasan emosi dan resiliensi pelajar tahfiz
by: Mohd Zaharen Md Zahir
Published: (2020) -
Pengurusan guru tahfiz dalam pengajaran hafazan Al-Quran, kajian di sekolah tahfiz kerajaan dan swasta di Negeri Sembilan
by: Tengku Nur Tasnim Tengku Riduan
Published: (2020) -
Hubungan kecerdasan emosi dengan pencapaian akademik pelajar
by: Subari, Halimatusa'diah
Published: (2011) -
Hubungan antara kecerdasan emosi dengan pencapaian akademik pelajar
by: Ng, Sar Ee
Published: (2003) -
Strategi kecemerlangan maahad tahfiz negeri Pahang dalam memperkasakan maahad tahfiz al-Quran negeri di Malaysia /
by: Mohd Jamalil Ismail