Pendekatan \"Theatre Games\" dalam pengajaran dan pembelajaran bersepadu Pendidikan Seni Visual Sekolah Menengah

<p>Kajian pengajaran dan pembelajaran bersepadu PSV bertujuan untuk mengenal pasti</p><p>kesesuaian pendekatan integrasi, menjalankan kaedah pembelajaran bersepadu dan</p><p>menghasilkan sebuah model pembelajaran bersepadu yang be...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Mohamad Sayuti Seman
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2020
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=8696
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:<p>Kajian pengajaran dan pembelajaran bersepadu PSV bertujuan untuk mengenal pasti</p><p>kesesuaian pendekatan integrasi, menjalankan kaedah pembelajaran bersepadu dan</p><p>menghasilkan sebuah model pembelajaran bersepadu yang bersesuaian dalam</p><p>Pendidikan Seni Visual Kurikulum Standard Sekolah Menengah berasaskan Theatre</p><p>Games. Kajian ini menggunakan kaedah kualitatif dengan reka bentuk kajian kes</p><p>sebagai metodologi kajian yang dilaksanakan iaitu pemerhatian, temu bual dan kajian</p><p>perpustakaan serta bengkel PdP bersepadu PSV. Seramai 5 orang ahli akademik dipilih</p><p>menjadi informan dan 3 buah sekolah dipilih sebagai sampel kajian. Hasil dapatan</p><p>kajian yang diperoleh mendapati model pembelajaran yang digunakan dapat</p><p>meningkatkan kreativiti dan penerimaan murid dalam PdPc bersesuaian dengan</p><p>Pembelajaran Abad ke-21(PAK21). Model pembelajaran dan pemudahcaraan berfokus</p><p>pada Bidang Bahasa Seni Visual yang menumpukan tajuk unsur seni dalam DSKP</p><p>KSSM Tingkatan 1 Pendidikan seni Visual. Theatre Games mewujudkan keyakinan</p><p>diri, kreativiti, dan sensitiviti murid untuk menyesuaikan diri melalui persekitaran.</p><p>Implikasi Kajian merupakan satu kaedah terapi kepada murid semasa PdPC yang</p><p>memerlukan pendekatan baharu dalam aplikasi PdP bersepadu dalam mata pelajaran</p><p>PSV.</p>