Interpretasi bentuk retorik visual, simbol, tema, mesej dan persepsi audiens dalam iklan kempen khidmat awam alam sekitar
<p>Kajian bertujuan meneroka dan mengkaji bentuk retorik visual, interpretasi simbol, tema, mesej serta persepsi audiens terhadap retorik visual yang digunakan dalam iklan kempen khidmat awam (PSA-Public Service Announcement) alam sekitar di Malaysia. Pendekatan kualitatif dengan reka...
Saved in:
Main Author: | Muliyati Mat Alim |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=8836 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Faktor audien sasaran sebagai penghalang keberkesanan kempen antimerokok
by: Abdullah, Siti Faidul Maisarah
Published: (2017) -
Retorik dalam Iklan Produk Kesihatan
by: Abd. Razak, Noor Husna
Published: (2011) -
Proses gatekeeping dalam kalangan audien tenteng mesej islam dalam filem di Malaysia /
by: Nur Hasniza Mokhtar -
Kempen pilihan raya 2010 dan 2014 melalui papan iklan : kajian kes di Medan /
by: Nasution, Elbar Haris
Published: (2016) -
Kajian lima prinsip umum retorik dalam iklan barangan wanita /
by: Bambang Suhartono Mohd Said
Published: (2009)