Pemantapan jati diri pelajar sekolah menengah melalui pendidikan pergerakan kreatif

<p>Kajian ini bertujuan untuk melihat sumbangan dan implikasi modul pergerakan kreatif yang telah</p><p>dibangunkan oleh pengkaji. Sebanyak tiga buah modul mengandungi 1) kebebasan pengucapan idea dan</p><p>perasaan menerusi aktiv...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Muhammad Fazli Taib Saearani
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2010
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9103
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:<p>Kajian ini bertujuan untuk melihat sumbangan dan implikasi modul pergerakan kreatif yang telah</p><p>dibangunkan oleh pengkaji. Sebanyak tiga buah modul mengandungi 1) kebebasan pengucapan idea dan</p><p>perasaan menerusi aktiviti olahan ekspresi tubuh, 2) ritma menerusi aktiviti pergerakan berirama</p><p>dan 3) daya cipta kreatif menerusi aktiviti eksplorasi pergerakan. Hasil kajian menunjukkan</p><p>terdapat kelebihan dan kekurangan daripada modul tersebut yang boleh dijadikan penambahbaikan untuk</p><p>mengukuhkan lagi pengisian maklumat yang dibina. Bagi pelajar yang terlibat, masing-masing dapat</p><p>rnengikuti aktiviti dengan memberikan kemunculan kegembiraan, keunikan potensi gerak yang sangat</p><p>kreatif seterusnya memantapkan jati diri mereka. Dapatan kajian mencadangkan bahawa aktiviti</p><p>pergerakan kreatif patut dibangunkan pada sistem pendidikan masa kini tidak kira dalam rnodul</p><p>akademik mahupun ko-kurikulum bagi mewarnai daya imaginasi kreatif keintelektualan pelajar yang dinamik.</p><p></p>