Pemantapan jati diri pelajar sekolah menengah melalui pendidikan pergerakan kreatif
<p>Kajian ini bertujuan untuk melihat sumbangan dan implikasi modul pergerakan kreatif yang telah</p><p>dibangunkan oleh pengkaji. Sebanyak tiga buah modul mengandungi 1) kebebasan pengucapan idea dan</p><p>perasaan menerusi aktiv...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | thesis |
语言: | zsm |
出版: |
2010
|
主题: | |
在线阅读: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9103 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | <p>Kajian ini bertujuan untuk melihat sumbangan dan implikasi modul pergerakan kreatif yang telah</p><p>dibangunkan oleh pengkaji. Sebanyak tiga buah modul mengandungi 1) kebebasan pengucapan idea dan</p><p>perasaan menerusi aktiviti olahan ekspresi tubuh, 2) ritma menerusi aktiviti pergerakan berirama</p><p>dan 3) daya cipta kreatif menerusi aktiviti eksplorasi pergerakan. Hasil kajian menunjukkan</p><p>terdapat kelebihan dan kekurangan daripada modul tersebut yang boleh dijadikan penambahbaikan untuk</p><p>mengukuhkan lagi pengisian maklumat yang dibina. Bagi pelajar yang terlibat, masing-masing dapat</p><p>rnengikuti aktiviti dengan memberikan kemunculan kegembiraan, keunikan potensi gerak yang sangat</p><p>kreatif seterusnya memantapkan jati diri mereka. Dapatan kajian mencadangkan bahawa aktiviti</p><p>pergerakan kreatif patut dibangunkan pada sistem pendidikan masa kini tidak kira dalam rnodul</p><p>akademik mahupun ko-kurikulum bagi mewarnai daya imaginasi kreatif keintelektualan pelajar yang dinamik.</p><p></p> |
---|