Sumbangan Web 2.0 di dalam membantu meningkatkan pembelajaran murid sekolah rendah

<p>Pembelajaran melalui intemet telah mula mengorak satu langkah baru di mana satu</p><p>kaedah pembelajaran melalui kemudahan aplikasi Web 2.0 mula diperkenalkan. Tujuan</p><p>kajian ini dijalankan untuk mengetahui sumbangan Web...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Nurul Jawahir Jemain
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2015
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9863
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:<p>Pembelajaran melalui intemet telah mula mengorak satu langkah baru di mana satu</p><p>kaedah pembelajaran melalui kemudahan aplikasi Web 2.0 mula diperkenalkan. Tujuan</p><p>kajian ini dijalankan untuk mengetahui sumbangan Web 2.0 di dalam membantu</p><p>meningkatkan pembelajaran murid sekolah rendah. Kajian ini berbentuk kajian kes</p><p>menggunakan tiga orang responden, menggunakan kaedah temubual dan pemerhatian</p><p>sebagai instrumen kajian. Murid akan dikemukakan soalan mengenai tahap penggunaan</p><p>aplikasi Web 2.0, keberkesanan penggunaan aplikasi Web 2.0 di dalam membantu</p><p>pembelajaran murid sekolah rendah dan faktor-faktor yang menarik minat pelajar untuk</p><p>belajar melalui aplikasi Web 2.0. murid-murid ini menunjukkan peningkatan di dalam</p><p>pembelajaran mereka menerusi peperiksaan dan latihan yang diberikan oleh guru. Secara</p><p>umumnya, kajian ini menunjukkan pelajar perlu menggunakan aplikasi Web 2.0 dalam</p><p>aktiviti pembelajaran seperti latihan, kuiz atau ujian bulanan supaya dapat membantu</p><p>meningkatkan pembelajaran mereka.</p>