Pembangunan perisian multimedia berasaskan gaya pembelajaran VARK : Penilaian keberkesanan penggunaannya

<p>Tujuan kajian ini ialah untuk melihat kesan integrasi; gaya pembelajaran dengan menggunakan</p><p>perisian multimedia, bagi kursus Senireka Grafik. Gaya pembelajaran pelajar diukur dengan</p><p>menggunakan instrumen VARK (Visua...

全面介绍

Saved in:
书目详细资料
主要作者: Sharuddin Awang Kechil
格式: thesis
语言:zsm
出版: 2004
主题:
在线阅读:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=11445
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
实物特征
总结:<p>Tujuan kajian ini ialah untuk melihat kesan integrasi; gaya pembelajaran dengan menggunakan</p><p>perisian multimedia, bagi kursus Senireka Grafik. Gaya pembelajaran pelajar diukur dengan</p><p>menggunakan instrumen VARK (Visual, Aural, Read/Write dan Kinesthetic). Kajian ini menggunakan</p><p>kaedah eksperimental. Dalam pengendalian kajian, kumpulan eksperimen menggunakan perisian</p><p>multimedia yang dibangunkan berasaskan gaya pembelajaran VARK dan kumpulan kawalan</p><p>menggunakan perisian multimedia yang sedia ada. Dapatan kajian menunjukkan kumpulan eksperimen</p><p>mendapat pencapaian yang lebih baik berbanding kumpulan kawalan dalam ujian subjek Senireka Grafik.</p><p>Berdasarkan kepada dapatan ini, pencapaian pelajar yang menggunakan perisian multimedia yang</p><p>dibangunkan menggunakan gaya pembelajaran VARK meningkat secara signifikan (p=0.01). Dapatan kajian</p><p>ini boleh dijadikan rujukan gaya pembelajaran dan digunakan sebagai panduan kepada guru</p><p>dalam merekabentuk perisian multimedia disamping aplikasi pembelajaran lain yang menggunakan bahan</p><p>multimedia.</p><p></p>