Kesan simulasi PhET terhadap pencapaian pelajar fizik tingkatan empat bagi topik Hukum Newton
Kajian ini bertujuan menentukan kesan simulasi PhET (Physics EducationTechnology) terhadap pencapaian pelajar fizik tingkatan empat bagi topik Hukum Newton. Kajian turutmenentukan persepsi pelajar terhadap simulasi PhET dalam pengajaran dan pembelajaran (PdP) fizik.Kajian dengan reka bentuk kuasi- e...
Saved in:
Main Author: | T. Maniarrasan Thanikasalam |
---|---|
Format: | thesis |
Language: | zsm |
Published: |
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=4813 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pembinaan modul multimedia fizik tingkatan empat bagi topik haba dan keberkesanannya (IR)
by: Wan Raniza Razali
Published: (2007) -
Pembangunan koswer multimedia fizik bagi topik hukum gerakan newton
by: Nordin, Norbaizura
Published: (2011) -
Pembangunan dan penilaian keberkesanan modul pembelajaran kendiri berasaskan multimedia bagi topik cahaya Fizik tingkatan empat (IR)
by: Kok, Keng Hon
Published: (2017) -
Hubungan kreativiti dengan pencapaian fizik pelajar tingkatan empat di daerah Hulu Selangor (IR)
by: Mohd Zulfahmi Bahaudin
Published: (2011) -
Hubungan antara gaya pembelajaran dan penaakulan saintifik dengan pencapaian dalam fizik pelajar tingkatan empat
by: Jumarni Jusuf
Published: (2014)