Pengaruh emosi berbelanja terhadap sikap dan niat berbelanja wanita di Selangor

Kajian ini dilakukan untuk menentukan pengaruh emosi berbelanja terhadap sikap danniat berbelanja dalam kalangan wanita di negeri Selangor. Pendekatan kuantitatif dandeduktif diguna pakai bagi menjalankan kajian ini. Data dikumpul melalui kajian tinjauan sampelmenggunakan borang soal selidik yang di...

全面介紹

Saved in:
書目詳細資料
主要作者: Peranika Heriranto
格式: thesis
語言:zsm
出版: 2020
主題:
在線閱讀:https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=6438
標簽: 添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
實物特徵
總結:Kajian ini dilakukan untuk menentukan pengaruh emosi berbelanja terhadap sikap danniat berbelanja dalam kalangan wanita di negeri Selangor. Pendekatan kuantitatif dandeduktif diguna pakai bagi menjalankan kajian ini. Data dikumpul melalui kajian tinjauan sampelmenggunakan borang soal selidik yang ditadbir sendiri. Populasi bagi kajian ini adalah golonganwanita yang bekerjaya, manakala sampel kajian pula terdiri daripada 216 orang wanitabekerjaya yang berumur sekurang-kurangnya 18 tahun di tiga buah daerah di negeriSelangor. Sampel dipilih menggunakan teknik persampelan rawak berkelompok. Kajian inidijalankan di Selangor kerana negeri tersebut mencatatkan jumlah penduduk dan tenaga buruh wanita tertinggi di Malaysia. Data dianalisis menggunakan analisis RegresiPelbagai. Dapatan menunjukkan bahawa emosi berbelanja positif (=0.532, p