Kepelbagaian gaya pembelajaran pelajar tingkatan empat di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Matang 2, Kuching , Sarawak
<p>Kajian ini mengkaji kepelbagaian gaya pembelajaran pelajar-pelajar tingkatan empat di sebuah</p><p>sekolah. Kajian ini melibatkan seramai 92 orang responden di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama</p><p>Matang 2, Kuching, yang ter...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | thesis |
语言: | zsm |
出版: |
2015
|
主题: | |
在线阅读: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9165 |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
总结: | <p>Kajian ini mengkaji kepelbagaian gaya pembelajaran pelajar-pelajar tingkatan empat di sebuah</p><p>sekolah. Kajian ini melibatkan seramai 92 orang responden di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama</p><p>Matang 2, Kuching, yang terdiri daripada 34 orang lelaki dan 58 orang perempuan. Kajian ini</p><p>berbentuk deskriptif dan menggunakan instrument soal selidik deogan skala lima mata bagi mengukur</p><p>Gaya Pembelajaran Visual, Auditori, Kinestetik, Kecekatan Tangan, Bersendirian dan gaya</p><p>pembelajaran Berkumpulan. Dapatan kajian mendapati kategori Auditori (min 4.19, SP=0.69) adalah</p><p>gaya pembelajaran paling dominan diamalkan oleh responden kajian. Kategori yang kedua adalah</p><p>kategori kinestetik (min 4.13, SP=0.72), diikuti ketiga ialah kategori berkumpulan (min 4.05,</p><p>SP=0.92), keempat ialah kategori kecekatan tangan (3.95, SP=0.82), kelima kategori visual (3.89</p><p>SP=0.84) dan keenam oleh kategori bersendirian (3.59 SP=0.98). Disamping itu, dikemukakan juga</p><p>cadangan kajian untuk meningkatkan lagi keberkesanan pengajaran dan pembelajaran.</p><p></p> |
---|