Pembangunan bahan pengajaran dan pemudahcaraan (EBOOK) bagi topik WANG dalam kalangan murid bermasalah pembelajaran
<p>Kajian ini bertujuan membangunkan bahan pengajaran ebook bagi topik Wang dalam</p><p>kalangan murid bermasalah pembelajaran. Kajian ini juga akan menentukan kesahan</p><p>dan kebolehgunaan ebook. Pembangunan ebook ini menggunak...
Saved in:
主要作者: | |
---|---|
格式: | thesis |
語言: | zsm |
出版: |
2021
|
主題: | |
在線閱讀: | https://ir.upsi.edu.my/detailsg.php?det=9185 |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
總結: | <p>Kajian ini bertujuan membangunkan bahan pengajaran ebook bagi topik Wang dalam</p><p>kalangan murid bermasalah pembelajaran. Kajian ini juga akan menentukan kesahan</p><p>dan kebolehgunaan ebook. Pembangunan ebook ini menggunakan model ADDIE.</p><p>Seramai 72 orang guru Matematik Pendidikan Khas di negeri Perak telah dipilih</p><p>sebagai sampel dalam menentukan kebolehgunaan ebook. Data dianalisis</p><p>menggunakan statistik deskriptif iaitu peratusan dan min. Kesahan dinilai oleh 5</p><p>orang pakar dengan pencapaian kesahan 83.5%. Nilai skor min kebolehgunaan bagi</p><p>empat konstruk iaitu reka bentuk, interaktif, mesra pengguna, kegunaan dan</p><p>kesesuaian ialah 4.26, 4.33, 4.36 dan 4.39. Kesimpulannya, nilai peratusan pencapaian</p><p>kesahan dan nilai skor min kebolehgunaan ebook yang dibangunkan adalah sangat</p><p>baik dan sesuai digunakan oleh guru Matematik Pendidikan Khas dan murid</p><p>bermasalah pembelajaran. Implikasi dari kajian ini diharap ebook dapat memberi idea</p><p>kepada guru Matematik Pendidikan Khas untuk membangunkan ebook bagi topik lain</p><p>dalam mata pelajaran Matematik bagi murid bermasalah pembelajaran.</p> |
---|